صفحه اصلی / اسلایدر / مجوز فروش ۵۳ هزار تن نهاده دامی احتکاری صادر شد
مجوز فروش ۵۳ هزار تن نهاده دامی احتکاری صادر شد

مجوز فروش ۵۳ هزار تن نهاده دامی احتکاری صادر شد

کسب و کار نیوز- رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: پس از کشف ۵۳ هزار تن نهاده دامی احتکار شده در استان کرمانشاه، مجوز فروش آنها صادر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «سیدعبدالمجید اجتهادی» افزود: این محموله در مرداد ماه سال جاری توسط دستگاه کاشف و با حکم مرجع قضایی در اختیار مدیریت اموال تملیکی این استان قرار گرفت تا بر اساس قانون تعیین و تکلیف شود. وی خاطرنشان‌کرد: باتوجه به اینکه این نهاده‌ها جزو کالاهای سریع‌الفساد محسوب می‌شوند بلافاصله اقدامات اولیه به منظور فروش آن انجام شد.

این مقام مسوول ادامه‌داد: از سوی دیگر با توجه نگهداری طولانی‌مدت این نهاده‌ها در سیلو، لازم بود که سلامت محصول قبل از فروش نیز مشخص شود، بر این اساس اقدامات لازم برای انجام آزمایش‌های مربوطه انجام شد و پس از پایان فرآیند حشره‌زدایی که دو ماه به طول انجامید، محصول آماده فروش شد تا در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد. اجتهادی با اشاره به اینکه این نهاده‌ دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده و کالای یارانه‌ای محسوب می‌شود، بیان‌داشت: این نهاده‌ها دارای شبکه توزیع خاصی هستند و به همین دلیل سازمان اموال تملیکی باید از مجرای قانونی که شرکت پشتیبانی امور تولیدات دام است اقدام به توزیع و فروش کند.

وی تاکید کرد: به دلیل فسادپذیری بالای نهاده دامی، پرونده این کالاها در دستور کار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و تعیین تکلیف شده است. با توجه به رفع شدن مشکلات مربوط به توزیع، از ابتدای آذر ماه مکاتبات با معاونت پشتیبانی امور تولیدات دامی کشور انجام شد که صدور مجوز فروش این محصولات را به دنبال داشت. مدیرعامل سازمان اموال تملیکی درباره تخلیه این نهاده دامی، تصریح‌کرد: با تعاملات انجام شده از سوی معاونت پشتیبانی امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با این سازمان، بر تخلیه هرچه سریع‌تر این کالا از انبارها تاکید شد و به همین منظور از روز پنجشنبه (۹ دی‌ماه) سال جاری عملیات تخلیه آغاز شده که تاکنون حدود ۵۰۰ تن از این محموله نیز تخلیه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.