صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / قطار دوم اکو، پاکستان را به سمت ایران ترک کرد
قطار دوم اکو، پاکستان را به سمت ایران ترک کرد

قطار دوم اکو، پاکستان را به سمت ایران ترک کرد

دومین قطار کریدور ITI از ۸ دی ماه مبدا پاکستان را با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسئول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه به سمت ایران ترک کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پس از انجام عملیات موفق حمل قطار اول در مسیر کریدور ITI، حرکت قطار دوم توسط ۲۴ واگن مسقف پاکستانی از مورخ ۸ دی از مبدا پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسئول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه صورت پذیرفته است.

در این پروژه، ۵۲۵ تن محموله پودر سنگ تالک در بسته بندی ۵۰ کیلوگرمی از بندر خشک آزاخل در پاکستان به مقصد استانبول در کشور ترکیه به مسافت ۶ هزار و ۴۴۰ کیلومتر از طریق مسیر ریلی ایران حمل می‌شود.

این محموله توسط ۲۴ دستگاه واگن پاکستانی از مبدأ آزاخل کشور پاکستان وارد مرز میرجاوه کشور ایران شده و پس از رسیدن به ایستگاه زاهدان و انجام تشریفات گمرکی تحت رویه ترانزیت و با انجام عملیات ترنسشیپمنت، به واگن‌های مسقف اروپایی منتقل و تحت بارنامه CIM با عبور از مرز رازی وارد کشور ترکیه می‌شود و تا مقصد نهایی در استانبول حمل خواهد شد.

گفتنی است در راستای افزایش تبادلات بین‌المللی در دوران مدیریت جدید راه‌آهن، اولویت‌دهی به تکمیل کریدورهای بین‌المللی و برقراری اتصال ریلی با کشورهای همسایه و سایر کشورها در راستای منافع مشترک اقتصادی و تقویت حمل و نقل ریلی مسافری و باری در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.