صفحه اصلی / سرخط خبرها / رشد بیش از ۱۴۷ درصدی سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صنعتی در ۸ ماهه ۱۴۰۰
رشد بیش از ۱۴۷ درصدی سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صنعتی در ۸ ماهه ۱۴۰۰

رشد بیش از ۱۴۷ درصدی سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صنعتی در ۸ ماهه ۱۴۰۰

بررسی گزارشات مربوط به صدور مجوزها در هشت ماهه سال جاری نشان‌دهنده افزایش 147.3 درصدی سرمایه‌گذاری و رشد 9.5 درصدی اشتغال در حوزه جوازهای تاسیس صنعتی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات)، از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه(هشت ماهه)، تعداد ۲۵ هزار و ۲۸۸ فقره جواز تاسیس صنعتی در کشور صادر شده است و میزان سرمایه‌گذاری برای صدور این مجوزهای صنعتی مبلغی بالغ بر ۸۴۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که حاکی از رشد ۱۴۷٫۳ درصدی در هم‌سنجی با مدت مشابه سال ۹۹ است.

این میزان سرمایه‌گذاری و صدور جواز تاسیس صنعتی، منجر به رقم اشتغال ۶۲۱ هزار و ۶۴۹ نفری شده است که از نظر اشتغال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(هشت ماهه ۱۳۹۹) رشد ۹٫۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

این گزارش تعداد پروانه بهره‌برداری (شامل پروانه‌های بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای) در بازه زمانی مذکور را ۴ هزار و ۶۸۲ فقره عنوان کرده است که با توجه به ۴ هزار و ۶۰۶ پروانه صادر شده در هشت ماهه سال ۹۹، رشد ۱٫۷ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش نزدیک به ۱۳٫۳ درصدی اشتغال پروانه های بهره برداری صنعتی

برای این پروانه‌های بهره‌برداری بیش از ۱۵۷ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴٫۲ درصد افزایش داشته است. میزان اشتغال ایجاد شده از این پروانه‌ها نیز ۱۰۰ هزار و ۷۰۷ نفر بوده است که در مقایسه با هشت ماهه سال ۹۹، نزدیک به ۱۳٫۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش بیش از ۲۸۷ درصدی هزینه های عملیات اکتشاف

همچنین آمارهای مربوط به مجوزهای صادر شده معدنی در هشت ماهه سال جاری نشان‌دهنده صدور ۶۵۶ فقره پروانه اکتشاف معدنی، ۳۰۷ فقره گواهی کشف و ۳۳۸ فقره پروانه بهره‌برداری است و هزینه عملیات اکتشاف برای گواهی کشف‌های یاد شده ۳ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال بود که حاکی از رشد ۲۸۷ درصدی است.

همچنین پروانه‌های بهره‌برداری معدنی صادر شده در این مدت، اشتغال ۳ هزار و ۷۲ نفری را به دنبال داشته است.

افزایش ۶۴٫۶ درصدی صدور کارت بازرگانی

بر اساس این گزارش در بخش صنف و تجارت خارجی، با صدور ۵ هزار و ۱۴۸ فقره کارت بازرگانی در ۸ ماه ۱۴۰۰، رشد ۶۴٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ ثبت شد.

در حوزه پروانه‌های صنفی نیز در این مدت ۳۸۷ هزار و ۹۵ فقره پروانه صنفی در کشور صادر شده که رشد ۲٫۷ درصدی داشته است.

همچنین صدور گواهی امضای الکترونیکی رشد ۱۵۷٫۵ درصدی و صدور نماد اعتماد الکترونیکی(اینماد) افزایش ۱۰٫۲ درصدی داشته است.

در این مدت همچنین ۱۲ جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی صادر شده است که با توجه به آمار هشت ماهه ۱۳۹۹(صدور ۱۰ جواز) افزایش ۲۰ درصدی به ثبت رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.