صفحه اصلی / اقتصادی / افزایش تعاملات خارجی مناطق آزاد / حضور روز افزون در صحنه های بین المللی صادرات و تجارت
افزایش تعاملات خارجی مناطق آزاد / حضور روز افزون در صحنه های بین المللی صادرات و تجارت

با امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان توسعه تجارت رقم خورد؛

افزایش تعاملات خارجی مناطق آزاد / حضور روز افزون در صحنه های بین المللی صادرات و تجارت

با هدف گسترش و توسعه تجارت خارجی‌، بازاریابی‌، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی، تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان توسعه تجارت ایران امضاء شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، این تفاهم نامه امروز چهارشنبه (۸ دی ماه) با حضور «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و «علیرضا پیمان پاک» معاون وزیر صمت، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیرشورایعالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور به امضاء طرفین رسید.
توانمندسازی بنگاه های تجاری و افزایش ظرفیت آنها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی‌، توسعه همکاری های دوجانبه‌، چندجانبه و منطقه‌ای ‌با سایر کشورها و نیز ارایه تسهیلات و کمک برای توسعه صادرات و اطلاع‌رسانی تجاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از دیگر اهداف مندرج در این تفاهم نامه است.
اقدام برای عضویت دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در شورایعالی توسعه صادرات غیر نفتی کشور، تهیه و تدوین سند توسعه صادرات، ایجاد اشتغال مولد و توسعه فعالیت های صنفی و بازرگانی از جمله تعهدات سازمان توسعه تجارت ایران در این تفاهم نامه است.
از دیگر تعهدات سازمان توسعه تجارت ایران در این تفاهم نامه می توان به معرفی فرصت ها و ظرفیت های مناطق آزاد و ویژه کشور در رویدادهای تجاری و نمایشگاهی خارج از کشور، تشکیل مناطق آزاد بین مرزی و فرامرزی و ارتقای تعاملات بین دستگاهی، حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای، صادرات غیرنفتی و ترانزیت و حضور موثر این مناطق در شبکه‌های ارزش و تجارت بین‌المللی اشاره کرد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه امروز چهارشنبه (۸ دی ماه) در محل سازمان توسعه تجارت ایران به امضای طرفین رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.