صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۵۸۹ هزار خودرو تولید شد/ وعده وزیر محقق می شود؟
۵۸۹ هزار خودرو تولید شد/ وعده وزیر محقق می شود؟

در هشت ماه سال جاری:

۵۸۹ هزار خودرو تولید شد/ وعده وزیر محقق می شود؟

وزیر صمت وعده داده که تا پایان سال یک میلیون دستگاه خودرو تولید می شود؛ حال بررسی جدیدترین آمار تولید خودرو در ۸ ماه ابتدایی امسال بیانگر تولید۵۸۹ هزار و ۴۰۰ انواع سواری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سید رضا فاطمی امین از روز نخست سکانداری بر وزارت صنعت، معدن و تجارت بر افزایش تولید خودرو به منظور تأمین نیاز بازار و حذف قرعه کشی خودرو از طریق رشد عرضه تاکید کرده است.

وی اخیراً نیز مجدد اعلام کرده است که سال آینده یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد که بر همین مبنا با توجه به تأمین نیاز بازار، قرعه کشی در سال ۱۴۰۱ حذف می‌شود.

به گفته وزیر صمت، تقریباً تقاضای خودرو یک میلیون و پانصد هزار خودرو در سال است که پانصد هزار خودرو کمبود عرضه داریم.

تولید ۵۸۹ هزار دستگاه خودرو در ۸ ماه ۱۴۰۰

بر همین اساس، بررسی جدیدترین آمار تولید خودرو در ۸ ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که ۵۸۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع سواری تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۵۶۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه) ۴.۲ درصد افزایش داشته است.

با توجه به وعده وزیر صمت مبنی بر تولید یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال، باید منتظر ماند و دید که در مدت باقی مانده از سال جاری، ۴۰۰ هزار دستگاه تولید می‌شود یا خیر. از سویی دیگر خودروسازان به صورت هفتگی پیش فروش ۳ ماهه برگزار می‌کنند از این رو افزایش تولید تبدیل به یک الزام شده است.

تولید وانت کاهش یافت

همچنین در این بازه زمانی تولید اتوبوس، مینی‌بوس، ون، کامیون، کامیونت و کشنده افزایش و تولید وانت و تراکتور کاهش یافته است.

در ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، هزار و ۳۸۸ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (هزار و ۱۸۸ دستگاه) ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین تولید کامیون، کامیونت و کشنده از ۳ هزار و ۵۲۰ دستگاه در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۹ به ۶ هزار و ۳۶۱ دستگاه در ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رسیده است که بیانگر رشد ۸۰.۷ درصدی است.

تولید وانت در ۸ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۷ درصد کاهش داشته، به طوری که تولید آن از ۵۲ هزار و ۸۲۸ دستگاه به ۴۸ هزار و ۷۷۵ دستگاه رسیده است.

در این بازه زمانی تولید کمباین نیز رشد ۱۷.۲ درصدی و تولید تراکتور افت ۴.۸ درصدی یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.