صفحه اصلی / سرخط خبرها / ارز ۴۲۰۰ تومانی در دی ماه هم اختصاص می یابد
ارز ۴۲۰۰ تومانی در دی ماه هم اختصاص می یابد

ارز ۴۲۰۰ تومانی در دی ماه هم اختصاص می یابد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: براساس اعلام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، نهاده های دامی در دی ماه نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

ناصر نبی پور با اشاره به اینکه مطرح شدن مباحثی از سوی برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به این شد که تعدادی از واردکنندگان از عرضه نهاده‌های دامی به بازار خودداری کنند، گفت: زمانی که مباحثی مبنی بر حذف یارانه و گرانی محصول نهایی مطرح می‌شود طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ دهد.

این فعال صنفی ادامه داد: همچنین برخی تولیدکنندگان از عرضه تخم مرغ به بازار خودداری می‌کردند چرا که احتمال می‌دادند قیمت آن افزایش یابد.

نبی پور ضمن انتقاد از چنین اقداماتی گفت: مگر چقدر می‌توان این محصولات را انبار کرد و به بازار عرضه نکرد، بعد از مدتی چاره‌ای جز عرضه آنها به بازار وجود ندارد و زمانی هم که عرضه زیاد شود قیمت متعادل می‌شود.

وی تصریح کرد: با این حال امروز معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که نهاده‌های دامی در دی ماه نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

این فعال صنفی از اظهار نظر کارشناسان و نمایندگان مجلس در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: باید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر در این حوزه ابراز نظر کند و بگوید که چه زمانی قرار است چنین اتفاقی رخ دهد تا تکلیف تجار، تولیدکننده و مصرف کننده مشخص شود. اظهار نظرات کارشناسی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به شایعات دامن می‌زند و منجر به آشفتگی و نابسامانی بازار خواهد شد.

نبی پور با تاکید بر اینکه چنین اقدامی نیاز به یک بسترسازی جدی دارد و چنین بستری الان فراهم نیست، اضافه کرد: غذای مردم مانند بنزین نیست که قیمت آن یک تا دو هزار تومان افزایش یابد و مدتی بعد همه چیز متعادل شود، وقتی قرار است قیمت مواد غذایی چند برابر شود باید زیرساخت‌ها به درستی فراهم شود و نمی‌توان با آن شوخی کرد همچنین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان ۵ برابر می‌شود باید شرایطی باشد که تولیدکننده بتواند آن را فراهم کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.