چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / پلمب ۱۰۰ واحد تولیدی کفش در سپهسالار
پلمب ۱۰۰ واحد تولیدی کفش در سپهسالار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش‌های دست دوز تهران خبر داد

پلمب ۱۰۰ واحد تولیدی کفش در سپهسالار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست دوز تهران از پلمب حدود ۱۰۰ واحد صنفی تولیدی در منطقه سپهسالار خبر داد و گفت: طبق قانون واحدهای صنفی تولیدی به دلیل ترافیک باید از منطقه سپهسالار خارج شوند، اما در شهرک صنعتی فقط زمین خالی در اختیار واحدها قرار می‌گیرد و امکان انتقال سریع آن‌ها در این شرایط سخت اقتصادی وجود ندارد.


رسول شجری با بیان اینکه، در حال حاضر حدود ۶۰۰ واحد صنفی تولیدی در این منطقه فعال هستند، اظهار کرد: برخی از واحدهای صنفی تولیدی کفش در شهرک صنعتی قرچک فعالیت می‌کنند، اما زمین‌های این شهرک صنعتی محدود است و در شرایط سخت اقتصادی حال حاضر، این امکان وجود ندارد که همه واحدها به آنجا منتقل شوند. شهرک صنعتی میزان محدودی زمین در اختیار تولیدکنندگان قرار داده، اما نمی‌توان همه واحدها را یک جا منتقل کرد، بلکه قرار است در فاز دوم برنامه یا فارهای بعد این برنامه، انتقال کامل محقق شود.

شجری با بیان اینکه انتقال ۲۴ ساعته واحدهای صنفی با اخطار شهرداری امکان پذیر نیست، گفت: در حال حاضر در شهرک‌ صنعتی، در صورت فراهم شدن همه امکانات هم، فقط زمین به تولیدکنندگان داده می‌شود و آنها باید روی زمین کار کنند. در این میان باید به این نکته توجه شود که طی ماه‌های اخیر قیمت‌ سیمان و آهن چندین برابر شد و حتی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی نیز برای ساخت کارآگاه خود دچار مشکل شدند. بنابراین واحدهای تولید نمی توانند در کوتاه مدت منطقه را خالی کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست دوز تهران با اشاره به لزوم فراهم شدن شرایط اقتصادی برای انتقال واحدهای صنفی گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند. برای مثال خرید مواد اولیه به دلیل نوسان مداوم، کاملاً نقدی شده، این در حالی است که در گذشته اعتباری انجام می‌شد. در این شرایط سخت امکان ندارد که واحدهای صنفی بتوانند طی شش ماه یا یک سال بتوانند منطقه باغ سپهسالار را خالی کنند.

شجری در پایان با اشاره به ثبت نام و انتقال تدریجی واحدهای صنفی تولیدی از باغ سپهسالار به شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری تقریباً حدود ۱۰۰ واحد صنفی تولیدی را درگیر کرده است. درخواست ما از شهرداری این است که هر چه سریع تر واحدهای پلمب شده را باز کند و مانع بیکاری شاغلان آنها شود. چرا که این واحدهای تولیدی هر کدام حداقل ۵ تا ۱۰ کارگر دارند.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.