صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در راه بازار سرمایه
ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در راه بازار سرمایه

سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی خبر داد:

ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در راه بازار سرمایه

سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی گفت: طرح‌های مربوط به ایجاد برخی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه آماده شده است که پس از تکمیل، قابلیت اجرایی خواهد داشت.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا «رضا نوحی» به اهداف روشن قانون بازار اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ساماندهی، حفظ و توسعه بازاری شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار از جمله اهداف قانون بازار اوراق است و برنامه‌ها در مسیر اجرایی شدن، بیش از پیش در اولویت کارها قرار دارند.

وی گفت: تغییر ساختارها، کارکردها و فناوری‌های بازار سرمایه با سرعت بسیاری در حال انجام است و شرایط کنونی بازار را نمی‌توان با سال‌های گذشته مورد مقایسه قرار داد زیرا تغییرات یاد شده نیازمند اصلاحات و به روزرسانی در فرایندهای اجرایی و نظارتی است.

نوحی توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را بسیار مهم دانست و گفت: طرح‌های مربوط به ایجاد برخی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، تهیه شده است که به زودی از فعالان بازار در ارتباط با آن نظرسنجی می‌شود و پس از تکمیل، قابلیت اجرایی خواهد داشت.

سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی با بیان اینکه صرف ایجاد ابزارهای سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت‌های فناورانه گریزناپذیر است، اظهار داشت: برخی از مستندات یا مراحلی که سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند با ساده‌سازی فرایندها و حذف اخذ مدارک یا تاییدیه‌های مضاعف قابل دسترسی است.

وی اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه از طریق سرمایه‌گذاری غیرمستقیم (از طریق سبدهای اختصاصی یا انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری) باید به سهولت سرمایه‌گذاری مستقیم صورت گیرد.

سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی درباره درخواست‌های مجوز تاسیس انواع نهادهای مالی، به تفاوت نهادهای مالی نسبت به دیگر شرکت‌ها پرداخت و گفت: فعالیت نهادهای مالی، بسیار تخصصی است که نحوه فعالیت آنها طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور در تاسیس این نهادها شرایطی برای حداقل سرمایه، موسسان، اعضای هیئت مدیره در نظر گرفته شده است تا متقاضیان با احراز شرایط مذکور، مجاز به ارایه درخواست باشند.

وی ضمن اشاره به فرایندهای اجرایی مرتبط با نهادهای مالی در حوزه‌هایی مانند بررسی درخواست‌های تاسیس، درخواست‌های افزایش سرمایه، ثبت صورت جلسه مجامع و غیره، از برنامه بازبینی مدیریت نظارت بر نهادهای مالی خبر داد و افزود: با پیاده سازی برنامه‌های اصلاحی، انجام امور یاد شده با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی افزود: رویکرد حاضر، کمک به نهادهای مالی به منظور تقویت جایگاه‌های خود از طریق احراز اطمینان نسبت به پیاده‌سازی اصول و ابزارهای کنترل داخلی مناسب است که این امر نیازمند نظارت مستمر و بازرسی‌های کاربردی و متمرکز، به منظور پیشگیری از تخلفات و افزایش اعتماد به بازار سرمایه است.

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته «مجید عشقی» رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رفع انحصار و تسهیل صدور مجوز تاسیس کارگزاری و نهادهای مالی بازار سرمایه، اعلام‌کرد: با ایجاد رقابت در این صنعت شاهد انگیزه‌های خلاقانه بیشتر، ارتقای کیفیت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.