صفحه اصلی / سرخط خبرها / احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی تا یک ماه آینده
احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی تا یک ماه آینده

احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی تا یک ماه آینده

یک مقام مسئول در وزارت جهاد با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات گندم و دارو تا آخر سال حذف نمی شود، گفت: درباره کالاهای دیگر احتمال دارد تا یکماه آینده اتفاقاتی بیفتد.

حسن عباسی معروفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره نگرانی واردکنندگان نهاده‌های دامی از تأمین ارز گفت: نگرانی واردکنندگان درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود یا نمی‌شود و بلاتکلیفی که در این زمینه ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: تکلیف کاملاً مشخص است، تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، ما همین ارز را تحویل واردکنندگان می‌دهیم و زمانی هم که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، آنها با قیمت دیگری کالای خود را وارد می‌کنند بنابراین چه فرقی می‌کند که قیمت دلار چقدر باشد؟

معروفان درباره اینکه آیا احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سالجاری وجود دارد؟، گفت: براساس آخرین مباحث مطرح شده درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی، قرار نیست امسال این ارز حذف شود اما ممکن هم است هر لحظه اتفاق خاصی بیفتد.

وی تاکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات گندم و دارو تا آخر سال جاری حذف نمی‌شود و ادامه دارد.

معروفان اضافه کرد: درباره کالاهای دیگر این احتمال وجود دارد که از ۱۰ روز تا یک ماه آینده اتفاقاتی صورت گیرد اما ممکن هم است اتفاق خاصی نیفتد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های دامی انجام می‌شود ضمن اینکه تا اطلاع ثانوی این روند وجود دارد اما درباره آینده نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.