صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کشوری که خام‌فروشی می‌کند در علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است
کشوری که خام‌فروشی می‌کند در علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است

وزیر علوم:

کشوری که خام‌فروشی می‌کند در علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است

وزیر علوم با بیان اینکه کشوری که خام می‌فروشد و خام می‌سوزاند در عرصه علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است، گفت: بهترین نوع سرمایه‌گذاری در کشور سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمدعلی زلفی‌گل، امروز در آیین گرامیداشت روز ملی پژوهش، بهترین نوع سرمایه‌گذاری در کشور را سرمایه‌گذاری در علم و فناوری دانست و گفت: عمده‌ترین مشکل امروز کشور بیکاری است، از این رو و باید ایجاد شغل را به یک نهضت و پروژه ملی تبدیل و همه امکانات کشور را برای ایجاد آن بسیج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر جوانان کشور شغل داشته باشند و بتوانند از دانش خود برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنند شور و نشاط اجتماعی افزایش می‌یابد، افزود: از وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برای توجه ویژه به حوزه علم و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر می‌کنم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم آماده همکاری با صنعت نفت است، تصریح کرد: ما آمادگی داریم توان نخبگان دانشگاهی را در اختیار صنعت نفت قرار دهیم، از یک استاد دانشگاه و پژوهشگر انتظار می‌رود مسائل و مشکلات کشور را شناسایی کند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در شرایط کنونی خام‌فروشی و خام‌سوزی مناسب نیست، اعلام کرد: گازی که می‌سوزانیم، کیمیاست، همچنین خام‌فروشی و خام‌سوزی در کشور مناسب نیست. کشوری که خام می‌فروشد و خام می‌سوزاند در عرصه علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است.

وی ادامه داد: به جای فروش نفت ۶۰ دلاری، اگر به پژوهشگران اعتماد کنیم، محصولاتی تولید خواهد شد که ارزش چند صد دلاری دارند.

وزیر علوم گفت: در سال‌های گذشته صنعت نفت بیش از هزار میلیارد تومان قرارداد با دانشگاه‌ها امضا کرده است که امیدواریم این حمایت‌ها ادامه یابد.

همچنین مطالعه کنید:

اتکای صادرات به محصولات غیرنفتی

سرمقاله فرصت های بیشماری در صادرات غیرنفتی وجود دارد که متاسفانه به آنها توجهی نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.