صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / فعالیت زیرزمینی ماینرهای بیت کوین در چین
فعالیت زیرزمینی ماینرهای بیت کوین در چین

فعالیت زیرزمینی ماینرهای بیت کوین در چین

چین در ماه مه به مقابله با صنعت استخراج رمزارز برخاست اما بسیاری از ماینرها راه‌هایی را برای ادامه فعالیت و فرار از شناسایی شدن پیدا کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یک ماینر رمزارز که به صورت زیرزمینی در استان سیچوان چین فعالیت می کند، به شبکه CNBC گفت: تجهیزات استخراج رمزارز خود را در مکانهای متعدد پخش کرده تا فعالیتش در شبکه برق کشور قابل تشخیص نباشد. وی همچنین به جای استفاده از کنتور، از برق منابع کوچکتر و محلی دیگری که به شبکه بزرگتری مانند سد وصل نیستند، استفاده می کند و اقداماتی را بکار گرفته تا رد پای دیجیتالی خود را برای پنهان کردن مکانش مخفی کند.

اگر چه پکن ماینرهای بیت کوین خود را در ماه مه تبعید کرد و سپس ممنوعیت استخراج رمزارز را در سپتامبر و سپس در نوامبر تشدید کرد، چندین منبع به شبکه سی ان بی سی گفتند: حداکثر ۲۰ درصد از همه ماینرهای بیت کوین جهان در چین مانده‌اند. این رقم بسیار پایین‌تر از رکورد ۶۵ تا ۷۵ درصد بازار جهانی است اما به میزان قابل ملاحظه‌ای بیشتر از برآورد رسمی دانشگاه کمبریج بود که سهم فعلی چین را صفر درصد برآورد کرده است.

آمار شرکت امنیت سایبری چینی Qihoo۳۶۰ نشان می‌دهد که استخراج زیرزمینی رمزارز در چین فعال و به خوبی در جریان است. این گروه تحقیقاتی در گزارش نوامبر خود برآورد کرد که به طور متوسط ۱۰۹ هزار آدرس IP استخراج رمزارز فعال در چین به صورت روزانه وجود دارد. عمده این آدرس‌ها در استانهای گوانگ دانگ، جیانگسو، ژیجیانگ و شاندونگ هستند.

ادامه استخراج رمزارز در چین تا حدودی به این دلیل بود که ماینرها مطمئن نبودند آیا پکن درباره این ممنوعیت جدی است یا خیر. اما به نظر می رسد مقابله با رمزارز این بار به چند دلیل مهم فرق داشته باشد. یکی این که چین با کمبود نیرو روبروست که منبع مهم در فرآیند استخراج رمزارز است. این کشور با بزرگترین کمبود انرژی در یک دهه اخیر روبرو شده که به قطعی برق منجر شده است. پکن همچنین روشن کرده که استخراج رمزارز مانع اهداف اقلیمی این کشور است که به سوی دستیابی به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۶۰ گام برمی دارد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، سخنگوی دولت چین در نوامبر از استخراج رمزارز به شدت انتقاد کرد و آن را شیوه فوق العاده مضری خواند و وعده داد تدابیر اجرایی سخت گیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.