صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / توسعه عسلویه یکی از افتخارات بی‌سابقه کشور است
توسعه عسلویه یکی از افتخارات بی‌سابقه کشور است

معاون علمی ریاست جمهوری:

توسعه عسلویه یکی از افتخارات بی‌سابقه کشور است

معاون علمی ریاست جمهوری گفت: ساختار صنعت نفت به گونه‌ای بوده که فرصت عرضه تولید داخلی را نمی‌دهد و برای رفع این مشکل باید در ساختار گواهی‌های استاندارد تجدید نظر شود.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش در شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه توسعه عسلویه یکی از مظلومیت های صنعت نفت است، افزود: در ۲۰ سال اخیر عسلویه از یک بیابان به تمدن صنعتی بزرگی در حاشیه دریا تبدیل شده است و عظمت بزرگی است. کاری که در عسلویه انجام شده یکی از افتخارات بی‌سابقه کشور است.

ستاری ادامه‌داد: با اینکه در عرصه پژوهش سرمایه گذاری‌های خوبی می‌شود، اما به همان اندازه نتوانسته‌ایم به تولید محصول برسیم.

وی تاکید کرد: سالیان سال ساختار نفت این نبود که از تولید داخل استفاده کند و همین ساختار اجازه نمی‌دهد تولیدکننده داخلی محصول خود را عرضه کند. در واقع اگر یک شرکت دانش‌بنیان بخواهد محصول خود را در مناقصه‌ها عرضه کند باید استانداردهایی را اخذ کند که به دلیل تحریم‌ها و انحصارات امکان آن وجود ندارد و برای رفع این مشکل سازمان استاندارد بیاید گواهی تطابق استاندارد را به این شرکت‌های داخلی بدهد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز زاییده انقلاب است، بیان‌داشت: ما اول انقلاب تولید گاز چندانی نداشتیم ولی اکنون سومین تولید کننده گاز جهان هستیم و این مهم در شرایط تحریم اتفاق افتاده است.

ستاری با اشاره به مصرف بالای گاز در کشور تاکید کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بهینه‌سازی مصرف وارد عمل شوند.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌نیاز پیشرفت مسائل فرهنگی است، گفت: ایران مشکل نیروی انسانی ندارد، بلکه پل‌های ارتباطی به درستی شکل نگرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.