صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / آیا دامدار کارت مشکل دامداران را حل خواهد کرد؟
آیا دامدار کارت مشکل دامداران را حل خواهد کرد؟

آیا دامدار کارت مشکل دامداران را حل خواهد کرد؟

مدیرعامل اتحادیه دامداران می‌گوید اختصاص دامدار کارت اقدام خوبی است به شرط اینکه نهاده به موقع تامین شود.

مجتبی عالی در پاسخ به این سوال که آیا دامدار کارت می‌تواند مشکلات دامداران در تامین نقدینگی و نهاده را حل کند یا خیر؟ گفت:قرار است بانک کشاورزی با اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش دامداری، تسهیلاتی را در قالب کارت‌های دامدار با کارمزد ۱۱ درصد به صورت یکساله در اختیار دامداران قرار دهد تا دامداران بتوانند نهاده مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: اختصاص تسهیلات به دامداران خصوصا برای دامداران روستایی و عشایری اقدام بسیار خوبی است ولی بایستی نهاده دامی هم به موقع تامین شود. چون در غیر این صورت فایده‌ای برای دامداران نخواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه دامداران در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین نهاده‌ها به چه صورت است؟ گفت: خشکسالی‌های اخیر باعث شده که مراتع بسیار فقیر شوند. از طرفی نهاده‌ها هم به میزان کافی تامین نمی شود. همچنین نهاده‌ای که هر سال به دامدار تعلق می‌گیرد ثابت است در صورتی که دام زاد و ولد می‌کند و بره‌ها و گوساله‌ها نیاز به نهاده دارند.

وی در پایان گفت: در ارسال نهاده‌ها با تاخیر دو تا سه ماه مواجه هستیم که بخشی از آن به موضوع حمل و نقل مربوط است و بخشی دیگر نیز مربوط به تامین نهاده‌ها است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.