صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ممنوعیت استفاده از گاز در ساختمان‌های جدید نیویورک
ممنوعیت استفاده از گاز در ساختمان‌های جدید نیویورک

ممنوعیت استفاده از گاز در ساختمان‌های جدید نیویورک

شورای نیویورک سیتی در اقدامی با هدف عبور از سوخت‌های فسیلی و استفاده از منابع انرژی پاک‌تر، به ممنوعیت استفاده از گاز طبیعی در ساختمان‌های جدید رای داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، طبق رای شورای نیویورک سیتی که در وب سایت شورای شهر پخش شد، ساختمان‌های جدید در بزرگترین شهر آمریکا با ۸.۸ میلیون سکنه، باید از برق برای گرمایش و پخت و پز استفاده کنند.

قانون جدید در کوتاه مدت تاثیر چندانی در کاهش آلایندگی در نیویورک سیتی نخواهد داشت زیرا ساختمان‌های قدیمی‌تر متعدد شامل آن نمی شوند و ساختمان‌های جدید در هر صورت از برقی استفاده می کنند که با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می شود. اما در بلندمدت آلایندگی کربن کاهش پیدا خواهد کرد زیرا ایالت نیویورک قصد دارد استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق را متوقف کند.

این قانون شامل ساختمان‌های جدید با ۷ طبقه تا پایان سال ۲۰۲۳ و ساختمان‌های دارای بیش از ۷ طبقه در سال ۲۰۲۷ می شود. استثناهایی برای ساختمان‌های جدید که محل برخی فعالیتها شامل تولید، بیمارستان، آشپزخانه تجاری و خشکشویی هستند، وجود دارد.

تاکنون پرجمیعت‌ترین شهر آمریکا که استفاده از گاز طبیعی را در ساختمان‌های جدید ممنوع کرده بود، سن خوزه کالیفرنیا با حدود یک میلیون سکنه بود. آلایندگی کربن آمریکا از محل سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین حد از سال ۱۹۸۳ رسید اما انتظار می رود حدود هفت درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کند زیرا تامین کنندگان برق به دلیل افزایش چشمگیر قیمت گاز، زغال سنگ بیشتری برای تولید برق سوزانده‌اند.

با این حال اقدام نیویورک سیتی برای برقی سازی همه ساختمان‌ها به معنای آن است که مصرف کنندگانی که به جای گاز از برق برای گرمایش استفاده می کنند، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنند. زمستان امسال یک خانوار معمولی در شمال شرق آمریکا ۱۵۳۸ دلار برای گرمایش خانه با استفاده از برق باید پرداخت کنند در حالی که هزینه استفاده از گاز حدود ۸۶۵ دلار است.

طبق آمار انرژی فدرال، تقریبا نیمی از برق تولید شده در ایالت نیویورک از ابتدای امسال تاکنون از سوختن سوخت‌های فسیلی (۴۵ درصد از گاز و چهار درصد از نفت) بوده است و ۲۴ درصد دیگر از نیروی هسته‌ای و ۲۲ درصد از برق آبی بوده است.

آلایندگی کربن بخش نیرو در ایالت نیویورک در آینده باید کاهش پیدا کند زیرا این ایالت قانونی را در سال ۲۰۱۹ تصویب کرد که الزام می کند تا سال ۲۰۴۰ همه برق تامین شده، از منابع انرژی پاک و عاری از کربن مانند تجدیدپذیرها و انرژی هسته‌ای باشد.

طبق برآورد گروه مدافع محیط زیست RMI، مصرف سوخت‌های فسیلی برای گرمایش هوا و داغ کردن آب در ساختمان‌ها، حدود ۴۰ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای در نیویورک سیتی را تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، صنعت نفت و گاز که با این پیشنهاد مخالف بود، اعلام کرد استفاده از گاز برای گرمایش فضا، هزینه‌های مصرف کننده را پایین نگه داشته و آلایندگی را کاهش می دهد به خصوص هنگامی که با سوخت‌های پاک‌تری مانند هیدروژن همراه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.