صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / سهام‌های آسیا تحت تاثیر نرخ بهره آمریکا
سهام‌های آسیا تحت تاثیر نرخ بهره آمریکا

سهام‌های آسیا تحت تاثیر نرخ بهره آمریکا

پس از اینکه فدرال‌ رزرو آمریکا اعلام کرد که در ماه مارس به محرک خرید اوراق قرضه پایان می‌دهد تا در سال آینده ۳ افزایش نرخ بهره را برای مقابله با تورم شدید ایجاد کند، سهام آسیایی وال‌استریت افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، بازده اوراق قرضه در حالی افزایش یافت که دلار پس از سقوط یک شبه به دلیل از بین‌رفتن حمایت‌ها تثبیت شد و قیمت طلا همراه با نفت خام افزایش یافت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس خبری گفت: اقتصاد دیگر نیازی به حمایت بیشتر سیاست ندارد.

شاخص نیکی ژاپن ۱.۶۷ درصد صعود کرد و شاخص تایوان ۰.۶۲ درصد افزایش یافت. با این حال، سهام چین با کاهش ۰.۱۲ درصدی شاخص بلو چیپ سقوط کرد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی ۰.۲۶ درصد افزایش یافت.

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) سناریویی را ارائه کرد که همه‌گیری کووید- ۱۹ علی‌رغم ظهور سویه اُمیکرون، جای خود را به مجموعه‌ای از شرایط اقتصادی خوش‌خیم می‌دهد و با کاهش تورم تا حد زیادی نرخ‌های بهره نسبتا افزایش می‌یابد.

تاپاس استریکلند، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: پاول فکر نمی‌کرد فدرال رزرو پشت منحنی مبارزه با تورم باشد. بازارهای پول شانس خوبی برای اولین افزایش فدرال رزرو تا ماه مه دارند و به دنبال آن در سپتامبر و دسامبر افزایش می‌یابند، اگرچه افزایش نرخ سه چهارم واحدی تا فوریه ۲۰۲۳ به‌طور کامل قیمت‌گذاری نشده است.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده تا ۱.۴۷۱۸ درصد افزایش یافت که بر افزایش روز چهارشنبه افزود و بازده اوراق قرضه دولتی استرالیا با سررسید معادل با ۳.۷ واحد افزایش به ۱.۶۱۷ درصد رسید.

بانک‌ها در تلاشند تا نیاز به حمایت از اقتصادهای در معرض تهدید ویروس کرونا را با نیاز به برداشت آسان پول برای کاهش تورم متعادل کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.