صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / رشد ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور
رشد ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور

یک مقام مسئول عنوان کرد؛

رشد ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور

مدیر نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از رشد ۶ درصدی پالایش خوراک در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: با وجود افزایش تولید، مصرف بنزین نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سعید مداح مروج‌، مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص روند افزایش میزان پالایش میعانات و نفت خام در پالایشگاه‌های کشور اظهار داشت: عملکرد پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سال ۹۹، برابر با دو میلیون و ۴۵ هزار بشکه در روز بوده است. درحالی‌که این رقم در سال جاری علی‌رغم اجرای عملیات گسترده تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر پالایشی و دیگر واحدهای پایین دستی، با انجام برخی اصلاحات در واحدهای تقطیر و غلظت‌شکنی پالایشگاه‌ها به دو میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی تصریح کرد: این آمار حکایت از رشد ۶ درصدی پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سطح پالایشگاه‌های کشور دارد و به همان میزان افزایش تولید فرآورده‌های نفتی را دربرداشته است.

مروج همچنین با اشاره به رشد تولید برخی از فرآورده‌ها از جمله بنزین و نفت‌گاز نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: با وجود این رشد، در بازه زمانی امسال نسبت به سال گذشته در پی مهار کرونا و بهبود ایمنی در کشور و تسهیل تردد خودروها، میزان مصرف بنزین ۱۵ درصد افزایش یافته است. به عبارتی متوسط مصرف روزانه کشور از ۷۵.۵ میلیون لیتر در سال گذشته به ۸۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.