صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / سایه اُمیکرون بر کاهش رشد اقتصادی آسیا
سایه اُمیکرون بر کاهش رشد اقتصادی آسیا

سایه اُمیکرون بر کاهش رشد اقتصادی آسیا

بانک توسعه آسیایی رشد آهسته‌تری را برای چین و هند پس از ظهور نوع جدید ویروس کرونا پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از الجزیره، بانک توسعه آسیایی (ABD) در سال جاری و سال آینده پیش‌بینی میزان رشد اقتصادی خود را برای آسیای در حال توسعه به دلیل ظهور سویه اُمیکرون کاهش داده است.

بانک توسعه آسیا مستقر در مانیل فیلیپین در آخرین چشم‌انداز خود پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۱ اقتصادهای نوظهور منطقه، ۷ درصد و در سال ۲۰۲۲ به ۵.۳ درصد رشد خواهند رسید که ۰.۱ درصد کمتر از برآورد قبلی خود است.

این بانک از افزایش مجدد موارد بیماری به دلیل نوع اُمیکرون به‌عنوان بزرگ‌ترین خطر برای بهبود منطقه و خطرات دیگر ازجمله کندی طولانی‌مدت در بازار مسکن چین، افزایش تورم و اختلالات زنجیره تامین جهانی یاد کرد.

ABD پیش‌بینی رشد چین را در میان اقتصادهای بزرگ مورد بررسی به ۸ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۵.۳ درصد در سال آینده کاهش داد که به ترتیب ۰.۱ درصد و ۰.۲ درصد کمتر از تخمین سپتامبر خود بود.

این بانک تخمین رشد هند را به ۹.۷ درصد برای سال ۲۰۲۱ تغییر داد، در حالی که تخمین رشد ۷.۵ درصدی آن در سال ۲۰۲۲ بدون تغییر باقی ماند و رشد آسیای جنوب شرقی به ۳.۱ درصد برای سال ۲۰۲۱ کاهش یافت که ۰.۱ درصد کمتر است اما در سال آینده از ۰.۱ درصد به ۵.۱ درصد افزایش خواهد داشت.

ABD گفت: تورم منطقه‌ای قابل کنترل باقی خواهد ماند و برآورد رشد قیمت با کاهش ۰.۱ درصدی به ۲.۱ درصد برای سال ۲۰۲۱ و بدون تغییر در ۲.۷ درصد برای سال آینده تغییر خواهد کرد.

جوزف زوگلیچ جونیور، سرپرست اقتصاددانان بانک توسعه آسیایی گفت: توسعه پیشرفت پایدار آسیا در مقابله با کووید-۱۹ از طریق ادامه واکسیناسیون و استفاده راهبردی‌تر از اقدامات مهار به افزایش چشم‌اندازهای رشد در اوایل سال کمک کرد.

با این حال، شیوع جدید بیماری در سه ماهه سوم، رشد تولید ناخالص داخلی را کاهش داد و ظهور سویه اُمیکرون باعث عدم اطمینان مجدد می‌شود و تلاش‌های بازیابی باید این تحولات را در نظر بگیرند.

این بانک در ماه سپتامبر، پیش‌بینی رشد خود را برای آسیای در حال توسعه به ۷.۱ درصد کاهش داد که از ۷.۳ درصد در آوریل کمتر است زیرا نگرانی‌ها در مورد سویه دلتا و عرضه ناهموار واکسن در سراسر منطقه وجود داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ /افتتاح یک ابر پروژه چند منظوره در سریلانکا

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با اشاره به سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.