صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات در ۳۰ سال گذشته رشد نکرده است/ سهم ۵۰ درصدی نفت از صادرات
صادرات در ۳۰ سال گذشته رشد نکرده است/ سهم ۵۰ درصدی نفت از صادرات

صادرات در ۳۰ سال گذشته رشد نکرده است/ سهم ۵۰ درصدی نفت از صادرات

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم روز ملی صادرات گفت: در ۳۰ سال گذشته رشد صادراتی نداشته‌ایم در حالی که در همین ۳۰ سال کشورهای هم تراز ما رشد صادراتی داشته‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، غلامحسین شافعی امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: بسیاری از مطالب و مشکلاتی که در مورد صادرات گفته می‌شود، همان مشکلات ۳۰ سال اخیر است، بنابراین امیدواریم روند حرکت به گونه‌ای باشد که صادرکنندگان این خواسته‌ها را سال دیگر نداشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: صادرکنندگان اکنون در شرایط سخت و پرمشقت و گاهی با نامهربانی و برخوردهای اهانت ‌آمیز کار می‌کنند بنابراین در این شرایط صادرات توسط صادرکنندگان جای احسنت گفتن دارد.

وی بیان  داشت: در ۳۰ سال گذشته رشد صادراتی نداشته‌ایم در حالی که در همین ۳۰ سال کشورهای هم تراز ما رشد صادراتی داشته‌اند و کشور ترکیه در این مدت صادراتش ۷ برابر ، مالزی ۵ برابر و کشورهای آفریقایی مانند نیجریه ۲ برابر شده است. شافعی افزود: ضمن اینکه آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد صادرات ما صادرات نفت و بخشی از این صادرات هم خام‌فروشی بوده است و ما از نظر درجه اعتبار بین‌المللی در زنجیره ارزش جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار نیستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.