صفحه اصلی / اقتصادی / توضیحات توانگر درباره عوارض خروج از کشور در سال آینده
توضیحات توانگر درباره عوارض خروج از کشور در سال آینده

توضیحات توانگر درباره عوارض خروج از کشور در سال آینده

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره میزان درآمدهای دولت از محل عوارض خروج مسافر از کشور در سال آینده و مقایسه آن با سال های گذشته پرداخت.

مجتبی توانگر در گفت و گو با کسب و کار نیوز، در واکنش به انتشار اخباری درباره افزایش ۵ برابری عوارض خروج از کشور که در لایحه بودجه دولت آمده است، اظهار کرد: میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور نسبت به سال های قبل از شیوع کرونا تفاوت چندانی نکرده است.

وی توضیح داد: دولت سابق در بودجه سال های ۹۸ و ۹۹ میزان درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور را به ترتیب ۱۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۶۱۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده بود. این مبلغ در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۱۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که دلیل آن شیوع کرونا و کاهش مسافرت های خارجی بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۱، میزان عوارض خروج از کشور را ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است، این یعنی ۱۱۰ میلیارد تومان کمتر از عوارض سال ۹۹ و ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از عوارض سال ۹۸؛ بر این اساس می توان گفت که عوارض سال ۱۴۰۱ در محدوده سال های قبل از شیوع کرونا تعیین شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.