صفحه اصلی / سرخط خبرها / تعیین کریدور صادراتی در معاونت علمی
تعیین کریدور صادراتی در معاونت علمی

معاون رییس جمهور خبر داد؛

تعیین کریدور صادراتی در معاونت علمی

معاون رئیس جمهور از تعیین کریدور صادراتی در معاونت علمی و فناوری خبر داد و گفت: تغییر رویه صادراتی موجود و حرکت به سمت صادرات غیرنفتی و نو آوری سخت است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در مراسم روز ملی صادرات با بیان اینکه در اقتصاد دانش‌بنیان اکوسیستم جدیدی در حال اجراست، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان چیزی جز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش نیست. همچنین در حوزه پژوهش‌تجاری باید در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرد که لازم است بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های داخلی و قوانین دست و پاگیر داخلی مانع پیشرفت صادرات در این حوزه شده است؛ چه بسا که اثرات جانبی تحریم‌های داخلی سهمگین‌تر از تحریم‌های خارجی است.

ستاری ادامه داد: در معاونت فناوری یک کریدور صادراتی تعیین کرده‌ایم که سرویس‌های صادراتی و تأییدیه‌های مورد نظر در آن لحاظ شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: قوانین متناقض و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه زیادی در کشور وجود دارد که مانع صادرات هستند؛ این دستورالعمل‌ها را کسانی صادر می‌کنند که اصلاً در بخش خصوصی نبوده‌اند و اگر چه افراد سالمی هستند اما مطلع از ضربات این تصمیمات غلط نیستند.

وی افزود: امیدواریم دولت جدید با کسب تجربه از اشتباهات دوره‌های گذشته اتفاقات خوبی را در بخش صادرات رقم بزند و با کمک سازمان توسعه تجارت و وزارت اقتصاد سال خوبی را برای صادرات داشته باشیم. البته در بودجه سال آینده برای صادرات برنامه‌ریزی جدی انجام شده است.

ستاری با بیان اینکه صادرات نفت از ۱۰۰ سال پیش در کشور ما آغاز شده است، گفت: تغییر این رویه و حرکت به سمت صادرات کالاهای غیرنفتی کار بسیار سختی است و به هم ریختن اکوسیستم موجود که بر اساس آن دستورالعمل‌هایی نوشته شده و وظایفی برای آن تعیین شده، کار مشکلی است، بنابراین من به هر فردی که بخواهد در دولت در زمینه صادرات نوآوری کند و تغییر سیستم دهد کمک می‌کنم زیرا مطلع هستم که این کار بسیار دشوار است و در این مسیر باید اتهامات زیادی را بپذیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اضافه کرد: پشت هر مجوزی فساد وجود دارد، پس باید منفعت و ضرر آن همزمان دیده شود.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.