صفحه اصلی / اقتصادی / پیشنهادهای راهبردی بخش خصوصی برای مواجه با بحران آب به دولت ارائه شد
پیشنهادهای راهبردی بخش خصوصی برای مواجه با بحران آب به دولت ارائه شد

طی نامه غلامحسین شافعی به رئیس جمهور

پیشنهادهای راهبردی بخش خصوصی برای مواجه با بحران آب به دولت ارائه شد

رئیس اتاق ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور به بحران آب اشاره کرده و ضمن تبیین ابعاد این چالش جدی، پیشنهادهای راهبردی بخش خصوصی برای مواجه به این چالش را ارائه کرده است.

رئیس اتاق ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهور، گسترش چاه‌های غیرمجاز در سطح کشور، بیلان منفی آب­های زیرزمینی، نشست زمین، افزایش مداخلات انسانی و تغییر اقلیم، بی‌توجهی به حق‌آبه‌های زیست‌محیطی، آلودگی منابع آبی، فقدان دیپلماسی فعال در بهره‌برداری از آب‌های مرزی کشور و تنش­های اجتماعی را به عنوان چالش‌های اصلی در حوزه آب برشمرد و در این راستا پیشنهادهای راهبردی ارائه داد.

غلامحسین شافعی در این نامه خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم با اشاره به مطالعات انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، تاکید می‌کند برای برون‌رفت از چالش‌های ناشی از کمبود منابع آبی باید عزم و اراده ملی، هماهنگی بین ارگان‌ها و دستگاه‌ها از طریق به کارگیری ابزارها و تجهیزات مناسب فراهم شود.

به باور او یکی از اقدامات مهمی که در این رابطه باید صورت گیرد تهیه نقشه راه و الگویی ویژه به همت کلیه ذی‌نفعان، نخبگان، بخش خصوصی و نمایندگان قوای سه‌گانه است. از سویی می‌توان برای سرعت دادن به روند کار از ظرفیت برنامه هفتم توسعه نیز بهره برد.

به باور شافعی موضوع آب و نظام مدیریت آن به یک مسئله مزمن و پیچیده تبدیل شده است که حل آن نیازمند اتخاذ تدابیر جدید، کارا و به موقع و نیز تغییر بخش‌های عمده‌ای از رویکردهای گذشته است. او تاکید می‌کند هر چه در شکل‌گیری یک اقدام عمیق و گسترده ملی درنگ شود، راهکارهای موجود کم‌اثرتر و با هزینه افزون‌تری روبه‌رو می‌شود.

رئیس اتاق ایران در انتها با اتکا به مطالعات مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب و سایر واحدهای مرتبط اعم از استان‌ها و کمیسیون‌ها، آمادگی پارلمان بخش خصوصی را در به کارگیری کلیه ظرفیت‌های موجود برای حضور موثر در این مسیر مهم اعلام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.