صفحه اصلی / اقتصادی / رشد اقتصادی شش ماه نخست سال به ۴.۱درصد رسید / کرونا و تحریم رفت، خشکسالی آمد
رشد اقتصادی شش ماه نخست سال به ۴.۱درصد رسید / کرونا و تحریم رفت، خشکسالی آمد

بر اساس اطلاعات مرکز آمار؛

رشد اقتصادی شش ماه نخست سال به ۴.۱درصد رسید / کرونا و تحریم رفت، خشکسالی آمد

رشد اقتصادی شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ بدون احتساب بخش نفت برابر با ۴.۱ درصد و با درنظرگرفتن بخش نفت برابر با ۵.۹ درصد گزارش شده‌است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، این در حالی است که رشد اقتصادی بدون نفت و با احتساب بخش نفت در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب برابر با ۱.۵- و ۲.۱- درصد بوده‌است.
بخش استخراج نفت و گاز طبیعی که تحت تاثیر تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا طی سال‌های گذشته رشد منفی را تجربه کرده‌بود، با رشد ۱۸.۳ درصدی بالاترین رشد میان بخش‌های اقتصادی را در شش ماهه نخست سال ثبت کرد.
رشد بخش نفت و گاز در نیمه نخست سال گذشته برابر با ۶- درصد بود.
بخش خدمات نیز که بیش‌ترین آسیب را از شیوع کرونا دیده‌بود، در حالی رشد ۴.۸ درصدی را در شش ماه نخست ثبت کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۳.۷- درصد بود.
گروه کشاورزی متاثر از بحران خشکسالی رشد ۴.۳- درصدی را ثبت کرد که این رقم در نیمه نخست سال گذشته برابر با ۱.۷ درصد بود.
همچنین مصرف بخش خصوصی در نیمه نخست امسال رشد ۱۲ درصدی را ثبت کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۱.۱- درصد گزارش شده‌بود.
تشکیل سرمایه ثابت ناخالص نیز در این مدت رشد ۵.۴ درصدی را تجربه کرد. سال گذشته در نیمه نخست سال تشکیل سرمایه ناخالص رشد ۴.۱- درصدی را نشان می‌دهد.
صادرات و واردات نیز در این مدت رشد ۱۸.۲ و ۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد که این ارقام در سال گذشته به ترتیب برابر با ۴۹.۵- و ۶۹.۶- درصد گزارش شده‌بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.