صفحه اصلی / سرخط خبرها / افزایش عجیب قیمت میوه در آستانه یلدا/ انار ۲۸ هزار تومان شد!
افزایش عجیب قیمت میوه در آستانه یلدا/ انار ۲۸ هزار تومان شد!

افزایش عجیب قیمت میوه در آستانه یلدا/ انار ۲۸ هزار تومان شد!

قیمت میوه ها در بازار با نزدیک شدن به شب یلدا روند افزایشی در پیش گرفته به طوری که قیمت هر کیلوگرم انار به کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از مهر، قیمت میوه‌ها در بازار با نزدیک شدن به شب یلدا روند افزایشی در پیش گرفته به طوری که قیمت هر کیلوگرم انار به کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. قیمت هر کیلوگرم انار در هفته‌های گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم خرمالو در مراکز خرده فروشی ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم کیوی ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم سیب درختی نیز ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان و پرتقال ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

پیش از این، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های شب یلدا از جمله هندوانه، خرمالو و انار گفته بود: هیچ مشکلی در تأمین و عرضه این محصولات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از این مسأله به مدیریت مردم برمی‌گردد، افزوده بود: در گذشته مردم در خرید این محصولات افراط می‌کردند و همین منجر به نابسامانی بازار و مشکل در توزیع می‌شد ولی الان اقتصادی خرید می‌کنند به عنوان مثال به جای خرید ٢٠ کیلوگرم انار یا چهارتا هندوانه به اندازه نیازشان خرید می‌کنند که این منجر به ایجاد آرامش در بازار می‌شود.

کارگر با تاکید بر اینکه هندوانه سمبل شب یلداست و نیازی به خرید مقدار فراوانی از آن وجود ندارد، گفته بود: میوه‌های انار و خرما و نیز هندوانه که در شب یلدا مصرف می‌شود قابل ذخیره سازی است. خوشبختانه الان هم نیاز پیش بینی و ذخیره سازی انجام شده و مشکلی در این حوزه نداریم.

این فعال بخش خصوصی قیمت هر کیلوگرم هندوانه خطی را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ٣۵٠٠ تا ٧٠٠٠ تومان اعلام کرده و گفته بود: هر کیلوگرم هندوانه ساکاتا نیز قیمتی در همین حدود دارد.

وی قیمت انار و خرمالو را در میدان مرکزی میوه و تره بار به شرح زیر اعلام کرده بود: خرمالوی شمال بین ٨ تا ١۴ هزار تومان، خرمالوی شهریار ٢٠ تا ٢۵ هزار تومان و خرمالوی کن بین ٢٢ تا ٣٢ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم انار دماوند بین ٢٠ تا ٣٣ هزار تومان، انار ساوه بین ١٢ تا ١٨ هزار تومان و انار شیراز ١٨ تا ٢۶ هزار تومان.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.