صفحه اصلی / اسلایدر / پخش عمده پوشاک بنگلادشی در تهران
پخش عمده پوشاک بنگلادشی در تهران

پوشاک قاچاق بنگلادشی با یک‌دهم قیمت واقعی وارد ایران می‌شود

پخش عمده پوشاک بنگلادشی در تهران

کسب و کار نیوز- پخش عمده پوشاک بنگلادشی در تهران شدت گرفته است. لباس های مارک دار با جنس بسیار عالی که نسبت به قیمت شان ارزش بسیار بالایی دارند. این پوشاک که در چند ماه اخیر بازار را تسخیر کرده اند مشتریان بسیاری دارند. پخش عمده پوشاک بنگلادشی در تهران صورت می‌گیرد و طرفداران زیادی دارد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، چرا که مشتریان اجناسی را باکیفیت عالی و قیمتی پایین می‌خرند و حتی می‌توانند لباس‌ها را با دو برابر سود به فروش برسانند. پخش کنندگان این پوشاک اجناس بوتیک ها و فروشگاه های اینترنتی، مزون داران و پخش کننده های خانگی، ارزان سراها، دست فروش ها و حراجی ها را تامین می کنند و مردم با هر بودجه ای از فقیر تا ثروتمند مشتری پوشاک بنگلادشی هستند.

به همین جهت مراکز پخش پوشاک بنگلادشی در تهران همیشه بسیار شلوغ و پر رفت‌وآمد است و حتی می‌توان در این مراکز انواع تیشرت ترک و تیشرت طرح دار را با قیمتی باورنکردنی خریداری کرد. از این‌ رو خریداران زیادی از سراسر کشور برای تهیه پوشاک مورد نیاز فروشگاه‌های خود به تهران آمده و از مراکز پخش عمده پوشاک بنگلادشی، البسه مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.

با توجه به استقبال مصرف‌کنندگان، مدیران این مراکز نمایندگی های در سراسر کشور قرار داده‌اند تا مصرف‌کنندگان پوشاک خود را به‌راحتی تهیه نمایند. یکی از دلایل رونق بازار مراکز پخش پوشاک بنگلادشی را می‌توان مارک بودن لباس‌های عرضه‌شده دانست، در این مراکز علاوه بر پخش عمده و کیلویی لباس‌های مارک، محصولات آنها دارای تنوع بالا و سایزهای مناسب می‌باشد. هرچند نرخ ارز بر بازار کشور مخصوصاً بازار پوشاک بنگلادشی اثر گذاشته است اما بازهم این پوشاک را می‌توان با قیمتی مناسب تهیه کرد.

بعد از هجوم پوشاک اروپایی، ترک و هندی ظاهراً نوبت به واردات پوشاک بنگلادشی رسیده که بسیار ارزان بوده و بازار کشور را از آن خود کرده است. پوشاک قاچاق بنگلادشی با قیمت توناژی و بعضاً با یک‌دهم قیمت واقعی وارد کشور می‌شود که بهای تمام‌شده ندارد، در حالی که بهای تمام‌شده کالای تولید داخل بیشتر است.

از سال ۹۷ واردات پوشاک به کشور ممنوع شده است، حتی زمانی که واردات آزاد بود در بازار ایران حداکثر ۲درصد واردات قانونی و ۹درصد قاچاق شکل می‌گرفت که این قاچاق به تولید صدمه وارد می‌کرد و همچنین خیلی از اشتغال‌ها را از بین می‌برد. به دلیل شرایط اقتصادی فعلی متأسفانه از این پوشاک قاچاق استقبال می‌شود.

در همین رابطه عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: سونامی کالاهای بنگلادشی به طرز عجیب و غریبی در حال ورود به کشور است. اگر جلوی پوشاک بنگلادشی گرفته نشود تا شش ماه آینده صنعت پوشاک بطور کلی از بین خواهد رفت. کرونا سبب شد اروپا پوشاک بنگلادشی را پس بزند و این کشور قصد دارد پوشاک خود را با یک دهم قیمت وارد ایران کند. این در حالی است که تولید کننده داخلی به هیچ عنوان امکان رقابت با این نوع پوشاک را ندارد.

مجید افتخاری اضافه کرد: حتی ممکن است کالای برند برای وارد کننده ۲۰ هزار تومان تمام شود، چراکه به صورت توناژی فروخته می‌شود و بنگلادش فقط می‌خواهد انبارهای خود را خالی کند. واردات پوشاک چینی و ترکیه‌ای جذابیتشان را در بازار ایران از دست داده و واردات پوشاک از بنگلادش صرفه اقتصادی زیادی برای واردکنندگان ایرانی دارد.

به گفته این مقام صنفی، بازار پوشاک ایران تاکنون تحت تاثیر چین، اروپا، امارات و ترکیه قرار گرفته، اما بنگلادش تاکنون وارد بازار ایران نشده بود. این در حالی است که اکنون بنگلادش به بازار ایران حمله کرده، به طوری که قیمت تمام شده یک تولیدکننده داخلی اکنون چهار تا پنج برابر محصول بنگلادشی است. تا شرایط کرونا از بین نرود و بنگلادش دوباره به بازار اروپا وارد نشود این وضعیت ادامه خواهد داشت و بنگلادش بازار ایران را له خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.