صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / بازار سهام اوایل هفته را چگونه شروع کرد؟
بازار سهام اوایل هفته را چگونه شروع کرد؟

بازار سهام اوایل هفته را چگونه شروع کرد؟

رشد ارزش معاملات سهام پس از یک رالی دو روزه در حالی متوقف شد که سرمایه‌گذاران هم به‌روزرسانی‌های نوع اُمیکرون را در نظر می‌گرفتند و هم سیاست‌های بالقوه فدرال رزرو را ارزیابی می‌کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از فاینس یاهو، روز سه‌شنبه، سهام فناوری عملکرد بهتری داشت و نزدک را بیش از ۳ درصد بالاتر برد که بهترین روز خود را از ماه مارس تاکنون تجربه کرد.

در پایان روز سه‌شنبه، S&P ۵۰۰ کمتر از ۰.۵ درصد پایین‌تر از سطح خود از ۲۴ نوامبر یا زمان قبل از اعلام سازمان بهداشت جهانی درباره کشف اُمیکرون بود.

بازدهی خزانه‌داری پس از جهش در روز سه‌شنبه ثابت ماند و بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری کمی کمتر از ۱.۵ درصد معامله شد.

معاملات آتی نفت خام تگزاس غرب آمریکا در حدود ۷۱ دلار در هر بشکه بود و بیت‌کوین نزدیک به ۵۰هزار دلار کاهش یافت.

سرمایه‌گذاران در این هفته دارایی‌های ریسکی را خریداری کرده‌اند زیرا احتمال می‌رود که اُمیکرون آن‌طور که قبلا تصور می‌شد تهدید جدی برای سلامتی نداشته باشد.

همچنین، آخرین تحولات در واشنگتن دی سی نشان داد که قانون‌گذاران در مسیر افزایش سقف بدهی قبل از ضرب الاجل ۱۵ دسامبر هستند که اگر تمدید نشود، خزانه‌داری ایالات‌متحده بودجه کافی برای بازپرداخت بدهی‌های ایالات متحده را نخواهد داشت. مجلس نمایندگان سه‌شنبه شب لایحه‌ای را تصویب کرد که راه را برای قانون‌گذاران سنا برای افزایش سقف با اکثریت ساده، هموار می‌کند.

پس از اینکه شرکت فایزر اعلام کرد سه دوز واکسن فایزر-بیونتک (BNTX) نوع اُمیکرون را خنثی می‌کند، سهام فایزر کمی بالاتر معامله شد. این شرکت پیشتر اشاره کرده بود که دو دوز ممکن است برای محافظت در برابر عفونت با نوع اُمیکرون کافی نباشد.

سایر تحولات اخیر پیرامون این ویروس نیز خوشحال‌کننده بود. دکتر آنتونی فائوچی روز سه‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: عفونت‌های سویه اُمیکرون شدیدتر از عفونت‌های ناشی از سویه قبلی دلتا نیستند.

برنت شوت، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری شرکت نورث وسترن میوچوال اظهار کرد: رشد اقتصادی قوی خواهد بود. اُمیکرون شاید تاثیر کمی در این رشد داشته باشد اما قطعا به‌طور کلی مانع این پیشرفت نخواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.