هویت بصری جدید بیمه دات کام با طراحی به روز و رنگ جدید در ۱۳ آذر ۱۴۰۰ “روز بیمه” رونمایی شد. در طراحی این لوگوی جدید چندین متخصص از تیمهای مختلف در چند ماه در کنار هم فعالیت و همکاری کردند. در حقیقت در طراحی هویت بصری جدید سعی شده تا از رنگ و فونت متمایزتری نسبت به بقیه رقبا استفاده شود. ویژگیهایی که شرکت های بیمه به آن توجه خاصی نداشتهاند. در حاشیه این مراسم، نشست خبری با موضوع رونمایی از هویت بصری جدید بیمه دات کام برگزار شد که در این نشست هیئت مدیره شرکت آریا پرداز رایکا، جناب آقایان ناصر و نادر حجازیان و سرکار خانم شریفیون، مدیرعامل بیمه دات کام، جناب آقای سهیل صدیقی، مدیر مارکتینگ همراه با جناب آقای مسعود رستمی، مدیر هنری و جناب آقای محمد طباطبایی، مدیر محصول، به سؤالات خبرنگاران در رابطه با لوگوی جدید و دلایل و فلسفه تغییر پاسخ دادند.
در ابتدا آقایان ناصر و نادر حجازیان به تشریح کامل مجموعه از ابتدای شکل گیری تا به الآن و خدمات و فعالیتهای انجام شده پرداختند. سپس سرکار خانم شریفیون ساختار کلی مجموعه را همراه با سه محور اصلی آن که شامل صنعت و فناوری بیمه، صنعت گردشکری و فناوری مالی (فین تک) است، کامل توضیح داده و به سؤالات و ابهامات موجود پاسخ کامل دادند. علاوه بر این، تمامی خدمات و محصولاتی که در این سه محور تاکنون عرضه شده یا در حال برنامه ریزی برای رونمایی آنها در آینده است را معرفی کردند.
اما مهمترین بخش این نشست مربوط به توضیح و پاسخ به سؤالات مربوط به هویت بصری و تغییرات آن تاکنون توسط مدیر مارکتینگ و هنری بود.
در ابتدا جناب آقای صدیقی، به سؤالاتی در خصوص لوگوی اولیه و تغییرات آن پاسخ دادند. وی در پاسخ به سؤالات در خصوص انتخاب چنین لوگویی و انتقادهای مطرح شده بیان کرد که لوگوی اولیه کاملاً با تحقیق و بررسی و بر اساس شرایط آن زمان و همچنین اهداف و ابعاد کاری شرکت طراحی شد. وی همچنین بیان کرد که در این لوگو سعی شده بود تا از حرف B در ابتدا به عنوان نماد و همچنین اول کلمه Bimeh استفاده شود.
صدیقی در انتها بیان کرد که لوگو اولیه دارای محدودیت و اشکالاتی بود. اول از همه اینکه امکان استفاده از آن بخاطر طیف رنگی در موارد چاپی وجود نداشت. همچنین اینکه با بزرگتر شدن شرکت، نیاز به لوگویی با مفهوم بهتر بود. همه این ها باعث شد تا شرکت بیمه دات کام به سراغ طراحی لوگوی دوم برود.وی در تشریح ساختار لوگو دوم بیان کرد که از رنگ آبی در فونت آن استفاده شده که دلیل آن وجود آرامشی که در این رنگ نهفته است. همچنین این رنگ با مفهوم بیمه همخوانی کامل دارد. البته مهمترین ویژگی در طراحی این لوگو شکل مثلث آن بود که نشان و نمادی از تحقق آرزو و تعالی و پشتیبانی و حمایت است. علاوه بر این در داخل این مثلث، از دو حرف B و i استفاده شده که B حرف اول کلمه Bimeh و i حرف اول کلمه internet و به معنای فروش آنلاین بیمه است.
در ادامه مهندس صدیقی به مشکلات این لوگو از جمله قابل استفاده نبودن کدهای رنگی در بخشهای دیگر، پیشرفت شرکت و نیاز به یک لوگوی بروزتر و همچنین نیاز به تمایز با دیگر رقبا در طراحی و هویت بصری بود.
در ادامه جناب آقای مسعود رستمی به سؤالات مربوط به طراحی لوگو و هویت بصری جدید بیمه دات کام بود، پاسخ داد. وی دلیل انتخاب رنگ و طرح به این صورت بیان کرد که شرکت نیاز به یک لوگوی مدرنتر و متمایزتر داشت. از آنجا که بیشتر شرکت های بیمه از رنگ آبی استفاده میکردند و این رنگ میزان تکرار زیادی داشت، برای همین سعی بر این شد تا از هویت بصری جدیدی استفاده شود.وی در قسمت آخر، ساختار لوگوی جدید را به این صورت تشریح کرد که در لوگوتایپ از دو رنگ بنفش و سبز استفاده شد. رنگ بنفش تداعی کننده اعتبار، خلاقیت، ارزش و با اصالت بودن و رنگ سبز هم معنای امنیت، رشد و سرزندگی را می رساند. وی همچنین در خصوص علت نشان در جواب گفت که این شکل برگرفته از فرم دست به صورت تاچ است که نماد سهولت در استفاده و آنلاین بودن کسب وکار را نشان میدهد. همچنین b داخل آن هم حرف اول کلمه bimeh.com است.