صفحه اصلی / اسلایدر / براساس آخرین جمع‌بندی‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱/فروش اوراق دولتی در بورس به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد
براساس آخرین جمع‌بندی‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱/فروش اوراق دولتی در بورس به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

براساس آخرین جمع‌بندی‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱/فروش اوراق دولتی در بورس به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

کسب و کار نیوز- براساس آخرین جمع‌بندی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ قرار است فروش اوراق به شدت کاهش یافته و به ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس شنیده‌ها یکی از ویژگی‌های بخش درآمدی در بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به درآمدهای مربوط به فروش اوراق می‌شود که بر اساس تصمیم دولت فروش اوراق در سال ۱۴۰۱ تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. طبق آخرین جمع بندی‌های فروش اوراق جدید در سال آینده به ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. همچنین در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از اوراق فروخته شده در سال‌های گذشته باید بازپرداخت شود. لازم به ذکر است در سال جاری تاکنون ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده است که در سر فصل واگذاری دارایی‌های مالی قرار دارد.

بسیاری از فعالان بازار سرمایه بر این باورند که فروش اوراق دولتی عامل منفی شدن بازار است و تبعات بسیار سنگینی برای بازار دارد؛ اما برای تأمین کسری بودجه این روش در همه دولت‌ها حتی در کشورهای پیشرفته نیز انجام می‌شود و شاید در بین تکنیک‌های متداول، بهترین تکنیک برای جلوگیری از تورم باشد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با کاهش فروش اوراق در بازار سرمایه می‌توان انتظار داشت تا شاخص کل روند صعودی به خود گیرد و اعتماد دوباره با بازار باز گردد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.