صفحه اصلی / اجتماعی / تمرکز ویژه بنیاد برکت بر محرومیت‌زدایی از کارون
تمرکز ویژه بنیاد برکت بر محرومیت‌زدایی از کارون

60 پروژه عمرانی و 500 طرح اشتغال تا پایان سال اجرا می‌شود؛

تمرکز ویژه بنیاد برکت بر محرومیت‌زدایی از کارون

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای 60 پروژه عمرانی و 500 طرح اشتغال در شهرستان کارون تا پایان سال خبر داد.

محمد ترکمانه در حاشیه سفر به استان خوزستان و بازدید از مناطق محروم این استان ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به کمبود و محدودیت زیرساخت‌ها در شهرستان کارون، ۶۰ پروژه عمرانی و زیربنایی در حوزه‌های توسعه آب‌رسانی، ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، احداث و توسعه مدارس و ساخت مراکز فرهنگی و مذهبی در این شهرستان و روستاهای توابع آن اجرا می‌شود.
وی از راه‌اندازی این پروژه‌های عمرانی تا پایان سال خبر داد و گفت: بنیاد برکت ۲۰۰ میلیارد ریال برای این منظور اختصاص داده است.
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: با راه‌اندازی دفتر پیشرفت و آبادانی بنیاد برکت در کارون، تمرکز ویژه‌ای بر محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار و روستایی این شهرستان شده است.
ترکمانه با اشاره به وجود مشکل معیشت و اشتغال ناپایدار در شهرستان کارون اظهار داشت: تا پایان امسال ۴۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در ۳۰ روستای کارون اجرا می‌شود که باعث ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر خواهد شد.


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد همچنین راه‌اندازی ۵۰ طرح اشتغال را در حوزه کسب و کارهای خانوادگی در شهرستان کارون در دستور کار دارد.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات به طرح‌های متوسط و بزرگ صنعتی در منطقه کارون خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های بنگاه‌محور برای فعال‌سازی کسب و کارها پرداخت می‌شود.
ترکمانه ادامه داد: مشاغل ایجاد شده در منطقه کارون با توجه به استعدادها و قابلیت‌های منطقه‌ای، در حوزه‌های پرورش ماهی، عمل‌آوری و بسته‌بندی آبزیان، کشت گیاهان دارویی، بسته‌بندی خرما و محصولات مربوط به پرورش گاومیش است.
مدیرعامل بنیاد برکت در ادامه از بررسی طرح‌های آبزی‌پروری در منطقه آزادگان کارون خبر داد و گفت: ظرفیت مناسبی برای آبزی‌پروری در این منطقه وجود دارد و بنیاد برکت برای ورود و اعطای تسهیلات در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.
لازم به ذکر است، شهرستان کارون در جنوب شرقی اهواز واقع شده و کوت عبدالله مرکز این شهر است. جمعیت شهرستان کارون تا ۱۸۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۲۸ هزار و ۵۹۱ طرح را در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۵۴ میلیارد ریال در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.