چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / نفوذ دولت در سازمان‌ بورس معضل جدی است/اتاق بازرگانی به یاری بورس می‌آید
نفوذ دولت در سازمان‌ بورس معضل جدی است/اتاق بازرگانی به یاری بورس می‌آید

نفوذ دولت در سازمان‌ بورس معضل جدی است/اتاق بازرگانی به یاری بورس می‌آید

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگرچه بورس یک سازمان عمومی غیردولتی است اما نفوذ دولت بر این سازمان باعث بروز مشکلاتی در این بخش شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مسعود خوانساری امروز در نشست صحبانه کاری فعالان بخش خصوصی با رئیس سازمان بورس در اتاق بازرگانی تهران‌، بیان کرد: بورس یک سازمان  عمومی غیردولتی است اما نفوذ دولت در این سازمان بسیار زیاد است. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: دولت به صورت دستوری فروش سهام و عدم فروش سهام را اعلام می‌کند بنابراین امیدواریم با حضور آقای عشقی، مدیرامل سازمان بورس، بخشی از این مشکلات در بورس حل شود. 

خوانساری گفت: من فکر می کنم که حضور سازمان بورس در کنار اتاق بازرگانی می‌تواند به عنوان یک سازمان خصوصی و نهاد عمومی غیردولتی  مشکلات حل شود و در جاهایی که بورس نتواند صریحا مسائل را مطرح کند اتاق نسبت به طرح آن اقدام کند و پیشنهادات خوبی را با توجه به فراگیری که در بخش تشکل ها دارد می تواند ارائه دهد. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات بخش خصوصی گفت: هر گاه دستورالعمل یا بخشنامه ای صادر می شود لازم است نظرات نمایندگان بخش خصوصی اتخاذ شود تا از مشکلات آتی جلوگیری شود. 

وی افزود: طبیعتا اقتصاد کشور خصوصا در سال جاری و سال آینده ‌دچار معضلات جدی است و هر کسی در حیطه وظایف خودش می‌تواند بخشی از این مشکلات را کاهش دهد و ما نیز به عنوان اتاق بازرگانی این قول را می دهیم که اتاق و همه تشکل‌ها مشورت خوبی را بورس ارائه دهند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.