صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / چگونه در بورس ثبت نام کنیم و کد بورسی بگیریم؟ (راهنمای کامل)
چگونه در بورس ثبت نام کنیم و کد بورسی بگیریم؟ (راهنمای کامل)

چگونه در بورس ثبت نام کنیم و کد بورسی بگیریم؟ (راهنمای کامل)

ثبت نام در بورس اوراق بهادار یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که علاقه مند به سرمایه گذاری هستند. برای ورود به دنیای بورس و انجام معامله در آن قبل از هر چیزی نیاز به ثبت نام دارید و برای این کار می بایست مراحل قانونی آن را طی کنید. در این بین انتخاب بهترین کارگزاری برای ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان بورسی و انجام معاملات برخط، یکی از چالش های معامله گران و سرمایه گذاران است.

کارگزاری اقتصاد بیدار با داشتن سابقه طولانی در بازار بورس ایران با راه اندازی سامانه های معاملاتی مدرن، تمام آن چیزی که یک معامله گر برای انجام معامله در بورس نیاز دارد را برآورده می کند و خدماتی مانند انجام معاملات آنلاین، ثبت نام غیر حضوری، سبد بندی سهام، ارائه اعتبار خرید، مشاهده چارت های سهام مختلف و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال را به صورت یکجا در سامانه خود ارائه می دهد. در اینجا سعی بر این داریم تا مراحل ثبت نام در بورس و شروع معاملات در بازار بورس ایران را بیان کنیم و مطالبی که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

برای ثبت نام بورس از کجا شروع کنیم

برای ثبت نام در بورس قبل از هر چیز می بایست سجامی شوید. برای این کار ابتدا وارد سایت ex.ebidar.com شوید تا اطلاعات هویتی و بانکی خود را وارد کنید. برای ثبت نام در سجام نیاز به مدارک زیر دارید که همگی به شکل آنلاین قابل ارائه است. سامانه رجیستری کارگزاری اقتصاد بیدار (راهنمای کامل:) https://ebidar.com/register-in-bourse، تمام فرآیندهای ثبت نام سجام و کارگزاری را رایگان کرده است و تمام مراحل را به صورت الکترونیکی به سرانجام می رساند.

ثبت نام در بورس و کارگزاری

مدارک لازم برای ثبت نام در سجام و کارگزاری

  • اطلاعات هویتی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره شناسنامه
  • ارائه آدرس و کد پستی
  • شماره تلفن همراه به نام صاحب حساب
  • شماره شبای بانکی به نام صاحب حساب

برای ورود به بخش ثبت نام نیاز به ارائه شماره تلفن همراه به نام خودتان هستید تا  با وارد کردن رمز پیامک شده بتوانید بقیه مراحل ثبت نام را به شکل آنلاین انجام دهید. همچنین ارائه شماره شبای بانکی به نام خودتان از نیازهای ضروری برای ثبت نام در بورس است که باید در ثبت نام سجام https://www.sejam.ir/ حتما آن را وارد نمایید.

سامانه سجام مبلغی را بابت کارمزد دریافت کد بورسی از شما اخذ می کند و سپس می بایست مراحل احراز هویت خود را انجام دهید. در حال حاضر کارگزاری اقتصاد بیدار با راه اندازی اپلیکیشن و سامانه خود، امکان طی مراحل احراز هویت به شکل آنلاین و غیر حضوری را فراهم کرده است تا بدون دغدغه بتوانید بصورت آنلاین با ضبط ویدئو از خود، احراز هویت شوید و دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز احراز هویت نخواهید داشت.

بعد از طی مراحل ثبت نام در سامانه سجام، نیاز به دریافت کد بورسی و پس از آن نیاز به انتخاب کارگزاری برای انجام معامله هستید که در بخش های بعدی به آنها می پردازیم.

https://sawebapp.ebidar.com

کد بورسی چیست و چگونه دریافت کنیم؟

هر فردی که می خواهید در بورس ثبت نام کند و معاملات خود را انجام دهد، نیاز به دریافت کد بورسی خواهد داشت. این کد شامل سه حرف و پنج عدد است که توسط سامانه، پس از طی مراحل اولیه به کاربر اختصاص پیدا می کند. این کد معرف شما برای اینست که به عنوان یک معامله گر در بورس می باشید.

دریافت کد بورسی نیز توسط سامانه ثبت نام کارگزاری اقتصاد بیدار انجام می پذیرد و در حین ثبت نام سجام برای بورس، می توانید آن را دریافت کنید.

انتخاب کارگزاری برای انجام معاملات

اگر سجامی باشید و قصد ورود به دنیای معامله گری داشته باشد، بعد از اینکه مراحل احراز هویت و دریافت کد بورسی خود را طی کردید، حالا نیاز به انتخاب کارگزاری دارید تا مراحل ثبت نام کارگزاری را نیز پشت سر بگذارید. کارگزاری اقتصاد بیدار واسط بین شما و سازمان بورس است و از طریق آن به تابلوی معاملات بورس به صورت آنلاین متصل می شوید و با استفاده از حساب کاربری خود می توانید اقدام به خرید و فروش سهام نمایید.

در این بین انتخاب بهترین کارگزاری (کانون کارگزاران: https://www.seba.ir/) برای معامله در بورس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که در آن ارائه کیفیت و سرعت در انجام معامله، اختصاص اعتبارات مالی برای خرید سهم، عدم قطع و وصل شدن سامانه، راحتی کاربری، بسیار مهم تلقی می شود و شما روزانه به طور مستقیم با سامانه کارگزاری برای معامله در بورس طرف هستید.

کارگزاری اقتصاد بیدار با راه اندازی سامانه برخط اکسیر، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی به سیستم معاملات بورس متصل شوند و با ایجاد سبد پرتفوی سهام خود به انجام معاملات روزانه در بورس بپردازند. در این سامانه علاوه بر انجام معامله سهام طبق تابلوی معاملات بورس، می توان واریز و برداشت پول برای خرید و فروش سهم را به شکل آنلاین انجام داد، می توان چارت نموداری هر سهم را به شکل اختصاصی برای تحلیل تکنیکال مشاهده کرد و همچنین می توان سبد پرتفوی سهام خریداری شده را با درصد میزان سود و یا ضرر ارزیابی نمود.

شروع معاملات در بورس

بعد از اینکه کارگزاری خود را برای خرید و فروش در بازار بورس، انتخاب کردید، این کارگزاری برای شما یک حساب کاربری افتتاح می کند که در آن نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه وجود دارد. به عنوان مثال با ورود به سامانه اکسیر کارگزاری اقتصاد بیدار به نشانی www.tsetrader.com ، می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را که از طریق کارگزاری اقتصاد بیدار دریافت کردید، وارد نمایید تا به سامانه آنلاین خرید و فروش سهام ورود پیدا کنید.

حالا نوبت به انتخاب سهام و سبد بندی برای معاملات سهام می رسد. ذکر این نکته الزامی است که بدون پشتوانه آموزشی و بدون کسب مهارت در خرید و فروش سهام، به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش سهام در بورس نکنید و حتما با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید و یا دوره های آموزشی را پست سر بگذارید. چرا که دنیای بورس پر از ریسک و اتفاقات غیر قابل پیش بینی است و خرید و فروش سهم بدون آموزش و مهارت می تواند آسیب زا باشد.

در همین راستا کارگزاری اقتصاد بیدار همچنین با استفاده از کارشناسان و مشاورین برجسته بازار سرمایه، خدمات آموزشی از قبیل آموزش ایجاد سبد سهام، نحوه خرید و فروش سهام، تحلیل تکنیکال سهام، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال سهام را به مشتریان خود ارائه می دهد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر این کارگزاری در ارتباط باشید.

جمع بندی

با افزایش روزافزون کاربران برای انجام معامله در بورس و افزایش حجم تقاضا، انتخاب کارگزاری مناسب که بتواند کیفیت و سرعت مطلوب و خدمات ویژه ای را برای کاربران ارائه دهد، از چالش های سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس می باشد. به همین خاطر کارگزاری اقتصاد بیدار که سامانه برخط اکسیر خود را برای انجام معاملات بورس به مشتریان خود راه اندازی کرده است، یکی از گزینه های مناسب برای ثبت نام و شروع معاملات در بازار بورس می باشد. این سامانه امکانات و خدمات زیادی را شامل می شود که می توانید به نشانی اینترنتی www.ebidar.com مراجعه کنید و یا از طریق شعبات و دفاتر این کارگزاری از نحوه ثبت نام در بورس اطلاع پیدا کنید.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.