صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت جوجه یکروزه همچنان ۲۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب/مخالف افزایش قیمت مرغ هستیم
قیمت جوجه یکروزه همچنان ۲۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب/مخالف افزایش قیمت مرغ هستیم

قیمت جوجه یکروزه همچنان ۲۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب/مخالف افزایش قیمت مرغ هستیم

کسب و کار نیوز- مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه همچنان ۲۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب است، گفت: متاسفانه در این حوزه نظارت دقیق وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز ،  حبیب اسدالله نژاد با اشاره به اینکه نرخ جوجه یکروزه گوشتی ۶ هزار تومان مصوب شده است، گفت: قیمت جوجه یکروزه در هفته‌های اخیر تا ۱۲ هزار تومان رسیده بود اما در حال حاضر روند نزولی یافته و به ۸,۵۰۰ تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به واردات انجام شده و افزایش میزان تولید انتظار داریم که روند نزولی قیمت جوجه یکروزه ادامه داشته باشد و تا پایان ماه جاری به نرخ مصوب برسد. این فعال بخش خصوصی خواستار نظارت بر بازار جوجه یکروزه و مدیریت آن شد و گفت: قیمت ۳۱ هزار تومانی مرغ براساس نرخ ۶ هزار تومانی جوجه یکروزه مصوب شده و قاعدتاً وقتی قیمت جوجه بالاتر از نرخ مصوب است باید قیمت مرغ هم اصلاح شود اما چنین کششی در بازار وجود ندارد و مصرف کنندگان قادر به خرید آن نخواهند بود.

اسدالله نژاد تاکید کرد که بنابراین دولتمردان باید بر بازار جوجه یکروزه نظارت دقیق و مستمر داشته باشند تا قادر به کنترل بازار آن باشند. وی اضافه کرد: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی این آمادگی را دارد که جوجه یکروزه را از واحدهای مرغ مادر و انجمن جوجه یکروزه تحویل بگیرد و آن را با نرخ مصوب میان واحدهای تولیدکننده توزیع و عرضه کند.

اسدالله نژاد گفت: با این اتفاق، قیمت جوجه کنترل می‌شود و نگرانی درباره افزایش قیمت آن و تبعات بعدی وجود نخواهد داشت. وی تاکید کرد: تولیدکنندگان به شدت مخالف افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید و در نتیجه قیمت مرغ هستند چرا که در بازار بیش از این برای افزایش نرخ‌ها کشش وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.