صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / مشکلات آزادراه اصفهان-شیراز برای افتتاح در نوروز
مشکلات آزادراه اصفهان-شیراز برای افتتاح در نوروز

مشکلات آزادراه اصفهان-شیراز برای افتتاح در نوروز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: تامین دیر هنگام قیر مورد نیاز و مشکلات موجود سر راه تامین منابع اعتباری مورد نیاز سبب شده تا در موعد مقرر یعنی پایان امسال نتوانیم آزادراه اصفهان شیراز را افتتاح کنیم اما همه تلاش‌مان را خواهیم کرد که مردم در ایام نوروز بتوانند از این محور استفاده کنند.

خیرالله خادمی اظهار کرد: برنامه این بود که بتوانیم آزادراه اصفهان-شیراز را تا پایان امسال افتتاح کنیم که هم اکنون مرحله نخست آسفالت آن به پایان رسیده است و برای اینکه بتوانیم بهره‌برداری زودهنگامی انجام دهیم تا مردم بتوانند ایام عید نوروز از آن استفاده کنند،  مقرر شد تا علائم ایمنی آن را تامین کنیم که این کار در دستور کار قرار گرفته است اما لایه دوم آسفالت آن باقی مانده است.

وی با اشاره به مشکل تامین قیر به عنوان یکی از دلایل تاخیر در تکمیل آسفالت این محور آزادراهی، افزود: در سال جاری تحویل قیر با تاخیر مواجه شد و در حال حاضر نیز به دلیل پایین بودن دما نمی‌توان آسفالت را در محور استفاده کرد. چرا که کیفیت آسفالت پایین می‌آید در این گرانی قیر به صرفه نیست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: در چنین شرایطی که آب و هوا و سردی هوا تنها اجازه انجام عملیات آسفالت به مدت چند ساعت در روز را می‌دهد، بنابراین این کار با کندی و تاخیر مواجه خواهد شد چرا که اگر دمای هوا کمتر از ۱۴ درجه باشد، نمی توان کار کرد. بنابراین در مناطق سردسیر کارهای زیرسازی را در زمستان و روسازی و عملیات آسفالت را در فصول گرمتر انجام می‌دهند.

خادمی با تاکید بر اینکه همه تلاش‌مان را به کار می‌بندیم تا مردم در ایام نوروز از این محور آزادراهی در ایام نوروز استفاده کنند، گفت: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد این است که آزادراه اصفهان-شیراز به حدود ۳۶۰ کیلومتر نیوجرسی نیاز دارد و در این میان تکمیل آن به سرمایه‌ای حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری اولیه نیاز دارد که سهم دولت و سرمایه‌گذار (بنیاد تعاون ناجا) هر یک ۵۰ درصد است و هیچ‌یک به دلیل محدودیت‌های کنونی سهم خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی اعلام کرد: گرچه در شرایط کنونی از نظر زمانی فرصت را از دست دادیم و رساندن زمان بهره‌برداری این محور آزادراهی تا پایان امسال کار سختی است اما همه تلاش خودمان را خواهیم کرد تا مردم بتوانند در ایام نوروز از این آزادراه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا،  آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر بوده و با احداث آن فاصله این دو استان تا حدود ۱۳۰ کیلومتر معادل بیش از دو ساعت کوتاه‌تر می‌شود. بنابراین تاثیر زیادی در ترددهای بین استانی به ویژه سفرهای مردم از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان به مرکز می‌گذارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.