صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / جزئیات ممنوعیت جدید یا قرنطینه برای ورود مسافران هوایی به کشور
جزئیات ممنوعیت جدید یا قرنطینه برای ورود مسافران هوایی به کشور

مقام مسئول در سازمان هواپیمایی خبر داد؛

جزئیات ممنوعیت جدید یا قرنطینه برای ورود مسافران هوایی به کشور

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود اتباع غیر ایرانی از هشت کشور آفریقایی به کشور و قرنطینه ۲ هفته ای اتباع کشورمان خبر داد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، حسن خوشخو دقایقی قبل در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر در خصوص سخت گیری های ورود مسافران از کشورهای آفریقایی در پی شیوع ویروس اومیکرون اظهار کرد: بر اساس مکاتبه‌ای که وزارت بهداشت با سازمان هواپیمایی کشوری داشته است، ممنوعیت ورود مسافران از هشت کشوری که عمدتاً در جنوب قاره آفریقا هستند به این سازمان ابلاغ شده است.

وی افزود: این کشورها شامل آفریقای جنوبی، موزامبیک، مولاوی، لستو زیمبابوه، بوتسوانا، اسواتینی و نامیبیا می‌شود.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: از آنجایی که پرواز مستقیمی به کشورهای آفریقایی نداریم، بنابراین مسافرانی که به هر دلیل می‌خواهند با پروازهای غیر مستقیم به ایران سفر کنند و وارد کشور شوند، اگر خارجی باشند، قطعاً اگر از یکی از این ۸ کشور آفریقایی باشند، ورود آنها ممنوع بوده و اجازه ورود ندارند.

وی ادامه داد: اما اگر متقاضیان ورود به کشور از مرزهای هوایی از کشورهای مذکور، اتباع ایرانی باشند، در بدو ورود توسط بهداشت مرزی معاینه و رصد شده و الزاماً به مدت دو هفته قرنطینه خواهند شد.

خوشخو تأکید کرد: از این افراد در مدت دو هفته قرنطینه، ۳ بار تست پی سی آر گرفته می‌شود و پس از آنکه بهداشت مرزی و وزارت بهداشت تأیید ورود این افراد را صادر کرد، می‌توانند به جامعه ملحق شوند.

وی تأکید کرد: قرنطینه با هزینه مسافر خواهد بود.

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری درباره نحوه جلوگیری از ورود مسافران غیر ایرانی به کشور از طریق پروازهای کانکشنی (غیر مستقیم) بیان کرد: اینکه تمام همّ ما این باشد که نگذاریم تا مسافری از آفریقا وارد کشور شود، واقعیت امر این است که ممکن است این اتفاق رخ دهد اما نه از طریق پروازهای کانکشنی؛ حدود ۲ سال است که این اپیدمی گریبانگیر دنیا شده و برخی افراد از نظر شغلی، دائم‌السفر هستند؛ لذا بیشتر کشورها بر اساس سفارشات سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) و سازمان جهانی بهداشت (WTO) بیشترین تمرکز خود را بر اجرای پروتکل‌های بهداشت مرزی و کنترل‌ها در بدو ورود مسافران قرار داده‌اند.

این مقام مسئول در صنعت هوانوردی تصریح کرد: بنابراین اگر بتوانیم قرنطینه مناسبی را برای هر یک از افرادی که مشکوک هستند، اجرا کنیم که این مشکوک بودن توسط عوامل بهداشت مرزی رصد و اعلام می‌شود، می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

خوشخو درباره محدودیت‌های پرواز به برخی کشورهای اروپایی که سویه جدید کرونا در انها دیده شده، گفت: ما تابع سیاست‌هایی هستیم که از ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ می‌شود؛ لذا هر کشوری که این ستاد به ما اعلام کند که در پروازها به این کشورها محدودیت‌هایی اعمال شود، سازمان هواپیمایی کشوری اجرا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: الزامی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اعلام شده و ما هم به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده‌ایم این است که مسافرانی که وارد ایران می‌شوند باید حتماً هر دو دوز واکسن را زده باشند و تست پی سی آر منفی هنگام سوار شدن ارائه دهند.

خوشخو ادامه داد: با شرکت‌های هواپیمایی که این ابلاغیه را اجرا نکنند، برخورد کرده و برای آنها محدودیت‌های پروازی اعمال می‌کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.