صفحه اصلی / اقتصادی / مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد

با حکم وزیر نفت؛

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد

وزیر نفت طی حکمی، مرتضی شاه‌میرزایی را به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب کرد.

به گزارش کسب وکار نیوز  به نقل از وزارت نفت، در حکم جواد اوجی خطاب به شاه‌میرزایی آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی، به استناد ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت (مصوب سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی) و به پیشنهاد اعضای هیئت‌مدیره محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها، اقدامات لازم و مؤثر در راستای تحقق اهدافی از جمله مواردی به شرح ذیل، در دستور کار قرار گیرد:

– پیگیری ویژه به منظور تحول و پیشرفت همه‌جانبه صنعت پتروشیمی با اولویت استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و با هدف خلق ارزش و اقتدارآفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی.

– اقدامات مؤثر در راستای توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی با رویکرد تأمین نیاز داخلی و تاب‌آوری اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی.

– تلاش برای بهینه‌سازی و بازآرایی ساختار و تقویت زیرساخت‌های پتروشیمی کشور با رویکرد افزایش نقش تنظیم‌گری.

– اهتمام ویژه برای متمرکز نمودن راهبردهای پتروشیمی در مواردی از جمله افزایش تأمین مالی با اولویت مشارکت مردمی در سرمایه‌گذاری، توسعه صنایع تکمیلی و پایین‌دستی و همچنین اشتغال‌زایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی و توسعه فناوری تجهیزات و کالاهای راهبردی صنعت پتروشیمی.

– تدوین و پیگیری تصویب قوانین به منظور ایجاد جذابیت برای تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی.

– برنامه‌ریزی و ایجاد مکانیسم‌های مورد نیاز برای تأمین و تضمین امنیت خوراک و عرضه محصولات.

– ایجاد بسترهای شفافیت فرآیندها و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و شناسایی و بکارگیری نیروهای توانمند، متعهد و کارآمد بر اساس اصل شایسته‌سالاری و جانشین‌پروری.

قدردانی اوجی از محمدی

وزیر نفت در متن جداگانه‌ای، از بهزاد محمدی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز قدردانی کرد و خطاب به وی نوشت: «بدین‌وسیله مراتب سپاس خود را از تلاش جنابعالی در مسئولیت قبلی به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام داشته و توفیق روزافزون شما را در تمامی عرصه‌ها از خداوند متعال خواستارم.»

لازم به ذکر است شاه‌میرزایی دانش‌آموخته دانشگاه صنعت نفت است و در کارنامه وی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت ثبت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.