صفحه اصلی / اسلایدر / تحقق بیش از صد درصدی درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق
تحقق بیش از صد درصدی درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق

تحقق بیش از صد درصدی درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق

کسب و کار نیوز- معاون وزیراقتصاد گفت:در هفت ماهه امسال، بیش از صد درصد درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق محقق شده است همچنین درآمدهای نفتی هفت ماهه امسال نسبت به کل سال ۹۹، ۳۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا کسری بودجه ۶۴۷ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ واقعی است؟ گفت: معتقدم کسری بودجه به این میزان نیست و اگر نگاهی به منابع بودجه امسال در هفت ماهه گذشته بیندازیم این رقم را نشان نمی‌دهد. وی افزود: در هفت ماهه امسال، بیش از صد درصد درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق محقق شده است همچنین درآمدهای نفتی هفت ماهه امسال نسبت به کل سال ۹۹، ۳۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است یعنی بیش از سه برابر سال ۹۹ تحقق درآمدهای نفتی داشتیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: کاهش مصارف بودجه و افزایش منابع از راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای جبران کسری بودجه است. صمد عزیزنژاد کارشناس مسائل اقتصادی نیز در ادامه برنامه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بودجه کشور در حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشد. وی اظهار کرد: پیشگیری از فرار مالیاتی در کوتاه مدت برای جبران کسری بودجه مؤثر است و این موضوع با همکاری شبکه بانکی و سازمان امور مالیاتی میسر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.