صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / قیمت بلیت اتوبوس کاهش نمی‌یابد/ آخرین وضعیت کامیون‌های وارداتی در گمرک‌ها
قیمت بلیت اتوبوس کاهش نمی‌یابد/ آخرین وضعیت کامیون‌های وارداتی در گمرک‌ها

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد

قیمت بلیت اتوبوس کاهش نمی‌یابد/ آخرین وضعیت کامیون‌های وارداتی در گمرک‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره موضوعات مختلف از جمله آخرین وضعیت کامیون‌های وارداتی بلاتکلیف در گمرک‌ها، قیمت بلیت اتوبوس، نوسازی ناوگان مسافری و باری و وضعیت کامیون‌داران برای رفتن به ارمنستان صحبت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، داریوش امانی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آخرین وضعیت کامیون‌داران و واردات کامیون دست دوم اروپایی به کجا رسیده است؟ اظهار کرد: براساس آخرین آمار تاکنون ۶۴۰۰ دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده که از این تعداد حدود ۱۷۰۰ دستگاه کامیون ترخیص و حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون شماره‌گذاری شدند.

وی افزود: در حال حاضر فرآیند ترخیص کامیون‌های وارداتی سرعت بیشتری نسبت به گذشته گرفته و براساس مصوبات قرار شده تا ۱۰ درصد نوسازی ناوگان باری از این طریق اتفاق بیفتد همچنین با توجه به قراردادهایی که با تولید کنندگان داخلی منعقد کرده‌ایم بیش از ۶۰۰۰ دستگاه را نیز از این طریق نوسازی خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که نیمی از سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان را سازمان راهداری پرداخت می‌کند، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد کوتاه بودن مدت بازپرداخت تسهیلات است که در صددیم با مذاکرات پیش‌رو آن را از پنج ساله به ۱۰ ساله تبدیل کنیم تا جذابیت بیشتری برای رانندگان به وجود بیاید.

امانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که سازمان راهداری باید به عنوان متولی کامیون‌داران به این مساله ورود کند تا وارد کنندگان نتوانند هر قیمتی دلشان می‌خواهد به کامیون‌داران ارائه کنند و از عمل به تعهدات‌ خودشان سرباز بزنند، گفت: سازمان راهداری همواره به این مساله ورود کرده و بسیاری از مشکلاتی که در این زمینه حل شده حاصل ورود سازمان راهداری به این مشکل بوده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از کارهایی که انجام شده در حیطه وظایف سازمان راهداری نبوده اما با توجه به آنکه خودمان را متولی کامیون‌داران و رانندگان می‌دانیم و برای تسهیل کردن فرآیند به این مسائل ورود کردیم و هم‌اکنون همه تلاش‌مان این است تا کامیون‌های وارد شده ترخیص شوند و اگر در این میان مشکلی به وجود بیاید و وارد کنندگان بدقولی کنند مسلما با آن برخورد می‌کنیم.

قیمت بلیت اتوبوس کاهش پیدا نمی‌کند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی قیمت بلیت اتوبوس کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: در زمینه قیمت بلیت اتوبوس باید گفت رانندگان در ایام شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان ناشی از کاهش سفرها و کاهش تعداد مسافران زیان کردند و در ابتدای شیوع کرونا چند ماهی همه سفرها تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: قیمت بلیت اتوبوس کاهش پیدا نخواهد کرد چرا که در حال حاضر نیز پولی که بابت هر نفر کیلومتر از مسافران گرفته می‌شود پایین‌تر از هزینه آن است.

سهم اتوبوس ها از تصادفات جاده‌ای ناچیز است

امانی همچنین درباره آخرین وضعیت تصادفات جاده‌ای و سهم اتوبوس‌ها از این حوادث گفت: آمار جابه‌جایی مسافران نشان می‌دهد که سالانه حدود ۵۰ میلیون نفر در سال از طریق وسائل حمل و نقل عمومی جابه‌جا می‌شوند که اتوبوس‌ها سهم بسیار ناچیزی (حدود سه درصد) در زمینه تصادفات جاده‌ای دارند که طبیعی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: البته همین درصد پایین به عنوان سهم ناوگان اتوبوسی از تصادفات جاده‌ای هم باید کمتر شود و این بدان معنی نیست که سه درصد سهم مناسبی است، اما به غیر از گواهی‌هایی که مانند گواهینامه از سوی پلیس از رانندگان اتوبوس دریافت می‌شود باید آنها کارت سلامت و کارت هوشمند برای فعالیت در ناوگان اتوبوسی را داشته باشند و سازمان راهداری این مدارک را از آنها می‌خواهد.

وی با بیان این‌که شرط داشتن مدارک فوق شرکت در دوره‌های آموزشی متعدد است، تصریح کرد: اگر تصادفی در جاده‌ها اتفاق بیفتد سازمان راهداری و تیم ایمنی آن سانحه را بررسی می‌کنند و در صورتی که راننده مقصر باشد و یا آنکه اتوبوس عامل آن تصادف باشد با راننده اتوبوس و شرکت حمل و نقل برخورد جدی می‌کنیم.

خراب‌بودن ۲۰ درصد دوربین‌های راهداری در جاده‌ها

امانی درباره این‌که چند درصد از دوربین‌های راهداری در محورهای مواصلاتی مشکل فنی دارد، اظهار کرد: براساس آمارهای دریافت شده ۲۰ درصد از دوربین‌های ما در جاده‌ها دچار نقص فنی است که البته با اضافه شدن ۴۰۰ دستگاه دوربین جدید طی یک ماهه آینده این عدد به ۱۰ درصد می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت تخصیص قیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: براساس سهمیه‌های در نظر گرفته شده ۷۲۰۰ تن سهمیه وزارت راه و شهرسازی بوده که از این میزان ۲۰۰۰ تن متعلق به سازمان راهداری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این قیر تخصیص پیدا کند تا بتوانیم پروژه‌های خود را هرچه سریع‌تر جلو ببریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.