صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۱.۲میلیون نفر برای مسکن نهضت ملی ثبت‌نام کردند/ زمین ۱۶۵هزار واحد آماده کلنگ‌زنی شد
۱.۲میلیون نفر برای مسکن نهضت ملی ثبت‌نام کردند/ زمین ۱۶۵هزار واحد آماده کلنگ‌زنی شد

۱.۲میلیون نفر برای مسکن نهضت ملی ثبت‌نام کردند/ زمین ۱۶۵هزار واحد آماده کلنگ‌زنی شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه زمین ۱۶۵هزار واحد آماده کلنگ‌زنی است، گفت: تا زمانی که زمین مناسب تأمین نشود ثبت‌نام برای "نهضت ملی مسکن" انجام نمی‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، “محمود محمودزاده” معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب از استقبال و ثبت‌نام یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر واجد شرایط در “نهضت ملی مسکن” گفت و افزود: در این دوره تا پایان آبان کار ثبت‌نام در ۵۲۰ شهر انجام می‌شود.

محمودزاده افزود: سیاست این وزارت آن است که در شهر‌هایی که زمین تأمین نشده است، ثبت‌نام را آغاز نکند تا توقع بدون امکان تحقق ایجاد نشود.

او گفت: بدون تقاضا هیچ پروژه‌ای آغاز نمی‌شود و ثبت‌نام برای پروژه‌هایی آغاز می‌شود که زمین برای ساخت‌وساز آن تأمین شده باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: زمین ۱۶۵ هزار واحد، اکنون آماده کلنگ‌زنی است.

او گفت: تا ۴ سال آینده ۴میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان مشخص و ثبت‌نام‌شده ساخته می‌شود.

محمودزاده راجع به ۴ شرط متقاضیان مسکن ملی برای ثبت‌نام در سامانه saman.mrud.ir گفت: برای ثبت‌نام در سامانه ثمن رعایت چهار شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، لازم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ثبت‌نام در طرح “نهضت ملی مسکن”  تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

محمود محمودزاده درباره مجرد‌هایی که می‌توانند در طرح “نهضت ملی مسکن” ثبت‌نام کنند ابراز کرد: ۵ گروه از مجرد‌ها امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره تدابیر دولت برای تضمین کیفیت ساختمان‌های نهضت ملی مسکن گفت: بیمه ۱۰ساله کیفیت، یکی از تدابیر دولت برای تضمین کیفیت این واحد‌ها است.

محمودزاده گفت: بیشترین تسهیلات به دهک‌های اول تا سوم تعلق می‌گیرد.

“ایرج رهبر” نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه استفاده از سرمایه بخش خصوصی در “نهضت ملی مسکن” راهگشاست، افزود: چرا استفاده از سرمایه بخش خصوصی در این طرح پیش‌بینی نشده است تا مابه‌التفاوت هزینه ساخت مسکن را این بخش تأمین کند؟

رهبر افزود: فناوری ساخت مسکن موجود در کشور از بسیاری از شرکت‌های خارجی، پیشرفته‌تر است.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش دولت این است که اقساط تسهیلات “نهضت ملی مسکن” از ۵۰ درصد درآمد خانوار بیشتر نشود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.