صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / جایزه انتقال فناوری زمینه ساز پیشرفت هشت کشور در حال توسعه اسلامی است
جایزه انتقال فناوری زمینه ساز پیشرفت هشت کشور در حال توسعه اسلامی است

قائم‌ مقام دبیر شبکه D8-TTEN مطرح کرد:

جایزه انتقال فناوری زمینه ساز پیشرفت هشت کشور در حال توسعه اسلامی است

قائم‌ مقام دبیر شبکه D8-TTEN می‌گوید انتقال فناوری زمینه توسعه اقتصادی کشورهاست. در این زمینه جایزه انتقال فناوری یا همان TTA یکی از ابتکارات و رویدادهای شبکه تبادل و انتقال فناوری دی ۸ است. در این طرح، به «بهترین قرارداد انتقال فناوری» که بین حداقل یکی از کشورهای عضو گروه دی-هشت و یا سازمان همکاری اسلامی امضا شده باشد، جایزه انتقال فناوری شبکه به مبلغ ۵ هزار دلار آمریکا (به هریک از طرفین قرارداد) اهدا خواهد شد. مهلت ثبت نام برای این فراخوان تا ۲۹ آبان است.
به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس؛ میلاد صدرخانلو با اشاره به فراخوان اعطای جایزه انتقال فناوری به برترین قرارداد گروه دی-هشت گفت: این جایزه به بهترین طرح و پروژه انتقال فناوری که در یکی از این هشت کشور عملیاتی شود، یا بین یکی از این هشت کشور با یک کشور دیگر اسلامی در سال میلادی جاری منعقد شود، تعلق می‌گیرد.
او ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد، تشویق کشورها به انجام انتقال فناوری است. ما اعتقاد داریم با توجه به ظرفیت بالایی که در این هشت کشور اسلامی وجود دارد، هرچقدر هم افزایی و مشارکت فناوران بین این کشورها بیشتر باشد، در نتیجه توسعه اقتصادی بهتر و بیشتری هم در این کشورها به وقوع خواهد پیوست.
صدرخانلو افزود: یکی از روش‌های توسعه، کمک به طرح‌های نوآورانه و فناورانه در این کشورهاست و هدف ما از برگزاری این رویداد تشویق شرکت‌ها، فناوران و دانشگاهیان به انجام تبادلات فناورانه با یکدیگر است.

بررسی تخصصی شیوه‌های انتقال فناوری برای انتخاب برترین‌ها
قائم‌ مقام دبیر شبکه D8-TTEN گفت: معیارهای ما برای انتخاب برترین‌ها، بررسی شاخص‌های علمی و تخصصی حوزه انتقال فناوری است. ما طرح‌های ارائه شده را بر اساس این که از کدام روش‌های علمی و تخصصی انتقال فناوری استفاده کرده‌اند بررسی خواهیم کرد.
این امر، بسیار اهمیت دارد زیرا اگر شیوه درست انتقال فناوری صورت گرفته باشد در آینده به نتیجه خوبی هم ختم خواهد شد.
او ادامه داد: روند انتخاب طرح به این صورت است که بعد از انتشار فراخوان بین المللی در اکوسیستم فناوری و نوآوری همه این هشت کشور از جمله پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شتابدهنده‌ها و دانشگاه‌ها، به این شرکت‌ها و استارتاپ‌ها فرصتی می دهیم تا آنها خود و طرح شان را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرده و در سامانه موجود در سایت شبکه انتقال و تبادل فناوری دی ۸، اطلاعات طرح‌های خود را ثبت کنند.
صدرخانلو گفت: بعد از این فراخوان و دریافت اطلاعات از طرف شرکت‌های فناور، ارزیابی طرح های ارائه شده آغاز می‌شود و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده این طرح ها بررسی شده و در انتها طرح برتر معرفی می‌شود.

طرح برتر در سطح بین المللی معرفی می‌شود
قائم‌ مقام دبیر شبکه D8-TTEN گفت: با انتخاب برترین طرح، ما از دو طرف این تبادل فناوری، یعنی هم ارائه دهنده و هم دریافت کننده قدردانی می‌کنیم و به هر کدام از طرفین مبلغ ۵ هزار دلار جایزه نقدی، لوح و نشان جایزه برترین طرح انتقال فناوری سال گروه دی ۸ نیز ارائه می شود.
صدرخانلو داد: علاوه بر این جایزه مالی، طرح برتر در سطح هشت کشور اسلامی در حال توسعه معرفی شده و رسانه‌ای شدن طرح در سطح بین‌المللی، می تواند منجر به رشد فعالیت های صاحب آن شود.
او در پایان گفت: این جایزه یک طرح و اقدام جدید در شبکه تبادل و انتقال فناوری دی ۸ است؛ بنابراین ما از رسانه هایی که در حوزه فناوری کار می‌کنند تقاضا داریم برای معرفی بیشتر و بهتر آن به ما کمک کنند تا با همه توان این خبر به گوش تمام اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور برسد. با انجام این کار شرکت‌ها و افرادی که خود را شایسته دریافت این جایزه می‌دانند به ما معرفی کرده و ما هم می‌توانیم بهترین طرح را شناسایی کنیم.
برای دریافت اطلاعات بیشتر با tta@d8tten.org یا شماره‌ی ۰۰۹۸۹۳۷۰۶۸۳۰۱۵ تماس حاصل نمایید.
اطلاعات شرکت در این جایزه:
* تکمیل فرم ثبت‌نام تا تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۹ آبان ۱۴۰۰) در سایت https://d8tten.org/technology-transfer-award
* مهلت ثبت نام: تا ۲۹ آبان
* مراسم اهدای «جایزه انتقال فناوری ۲۰۲۱» با حمایت مالی دولت جمهوری اسلامی ایران و به همت پارک فناوری پردیس (دبیرخانه D-8 TTEN) در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۲ آذرماه ۱۴۰۰) در محل دبیرخانه سازمان دی هشت در شهر استانبول (کشور ترکیه) برگزار خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.