صفحه اصلی / اصناف / برندها / پنج سوال رایج درباره ویزای استارتاپ کانادا که باید پاسخ آن را بدانید
پنج سوال رایج درباره ویزای استارتاپ کانادا که باید پاسخ آن را بدانید

پنج سوال رایج درباره ویزای استارتاپ کانادا که باید پاسخ آن را بدانید

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که امروزه به مقصد محبوبی برای مهاجران تبدیل شده است. این کشور با محیط چندفرهنگی خود، فرصت‌های شغلی مختلفی را برای نیروی کار جوان و ماهر فراهم کرده است. علاوه بر این، کشور کانادا سابقه‌ای طولانی در استقبال از مهاجران دارد و به آن‌ها کمک می‌کند تا به راحتی در جامعه ادغام شوند.

این کشور اخیراً با کمبود نیروی کار مواجه شده، زیرا بخش عمده‌ای از نیروی کار ماهر آن مسن هستند و در چند سال آینده بازنشست می‌شوند و بنابراین شرکت‌ها به نیروی کار جدیدی نیاز خواهند داشت. اما سرعت رشد جمعیت کانادا آنقدر زیاد نبوده تا بتواند این نیروی کار جدید را فراهم کند، بنابراین این کشور به دنبال جذب نیروی کار خارجی است تا بتواند این کمبود را جبران کند.

برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا یکی از برنامه‌های جالب این کشور برای جذب کارآفرینان است. اگر شما هم یک کارآفرین هستید و دوست دارید که به کانادا مهاجرت کنید بهتر است چیزهای بیشتری را درمورد این برنامه بدانید.

یکی از خوبی‌های ویزای استارتاپ کانادا این است که شخص مهاجر هیچ نیازی ندارد که مبلغ مشخصی از سرمایه‌ی خود را در این کشور سرمایه‌گذاری کند، او هیچ نیازی ندارد که سطح درآمد مشخصی داشته باشد و می‌تواند در هر نقطه از کانادا که دلش می‌خواهد زندگی کند و فقط کافی است که در آزمون آیلتس حداقل نمره‌ی پنج را کسب کند یا بتواند به زبان فرانسه صحبت کند. همچنین شما پس از سه سال اقامت دائم در این کشور می‌توانید درخواست شهروندی کانادا دهید و پاسپورت این کشور را دریافت کنید. حال برای آشنایی بیشتر با برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا بیایید ۵ تا از سؤالات رایجی که درمورد این برنامه وجود دارند را بررسی کرده و به آن‌ها پاسخ دهیم:

 

  1. چگونه می‌توانم برای شرکت در برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا، واجد شرایط شوم؟

برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشید، باید هر ۴ شرط زیر را برآورده کنید:

  • یک کسب و کار واجد شرایط داشته باشید
  • از طرف یکی از سازمان‌های معتبر و تعیین‌شده، نامه‌ی حمایتی دریافت کنید
  • الزامات مربوط به سطح زبان را برآورده کنید
  • قبل از اینکه کسب و کارتان را در این کشور راه‌اندازی کنید، پول کافی برای اقامت و زندگی در کانادا را داشته باشید
  1. یک کسب‌و‌کار واجد شرایط چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

شما برای دریافت استارتاپ ویزا کانادا باید ایده‌ی خلاقانه‌ای داشته باشید، کسب‌وکارتان باید بتواند برای کانادایی‌ها اشتغال‌زایی کند، جای رشد داشته باشد و بتواند در مقیاس جهانی با سایر همتایانش رقابت کند. شما باید به طور فعال و مستمر، مدیریت این کسب‌وکار را در داخل کانادا بر عهده بگیرید، اکثر عملیات استارتاپ شما باید در داخل کانادا انجام شوند و کسب‌وکار شما باید به طور رسمی در کانادا به ثبت رسیده باشد.

  1. چگونه می‌توانم از یک سازمان تعیین‌شده، نامه‌ی حمایتی دریافت کنم؟

همانطور که گفتیم شما برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا باید از طرف یکی از سازمان‌های تعیین شده، یک نامه‌ی حمایتی دریافت کنید. این سازمان‌های تعیین‌شده درواقع گروه‌های تجاری‌ای هستند که توسط دولت کانادا تأیید شده‌اند تا در استارتاپ شما سرمایه‌گذاری کرده یا از آن حمایت کنند.

شما برای دریافت این نامه‌ی حمایتی باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • برای اطلاع از نحوه‌ی دریافت نامه‌ی حمایتی، با سازمان‌های تعیین‌شده تماس بگیرید
  • سعی کنید این سازمان‌ها را متقاعد کنید که ایده‌ی استارتاپ شما ارزش حمایتشان را دارد.

فرآیند ارائه‌ی ایده به هر سازمان و نحوه‌ی متقاعدسازی آن‌ها، کاملاً متفاوت است. هر سازمانی الزامات خاص خود را دارد، مثلاً ممکن است یکی از آن‌ها از شما بخواهد که مفهوم کسب و کارتان را شخصاً به آن‌ها توضیح دهید و یکی دیگر از این سازمان‌ها از شما بخواهد که یک طرح تجاری دقیق را به آن‌ها ارائه دهید.

اگر با یکی از این سازمان‌ها به توافق برسید، آن‌ها یک نامه‌ی حمایتی را به شما ارائه می‌دهند که شما در هنگام ارسال درخواست ویزای خود، باید این نامه را در میان مدارکتان داشته باشید. این مدرک به دولت کانادا نشان می‌دهد که یکی از سازمان‌های تعیین شده (صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته و یا مراکز رشد کسب‌و‌کار) از ایده‌ی استارتاپ شما حمایت می‌کنند.

توجه داشته باشید که ممکن است دولت کانادا به منظور تصمیم‌گیری نهایی برای ارائه‌ی ویزای استارتاپ کانادا به شما، نیاز به اطلاعات بیشتری درمورد کسب و کارتان داشته باشد.

  1. الزامات زبانی چیست؟

شما باید در حد متوسط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو تسلط داشته باشید تا بتوانید به این زبان‌ها با دیگران ارتباط برقرار کنید. دانش زبانی شما یک عامل مهم در موفقیت کسب‌وکارتان خواهد بود. برای اینکه به دولت کانادا نشان دهید که تا حد کافی بر زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط دارید باید در آزمون‌های زبان که توسط مؤسسات تایید شده‌ی کانادا برگزار می‌شوند شرکت کنید و نتایج آزمون خود را همراه با درخواست ویزایتان ارسال کنید.

شما باید در آزمون زبان انگیسی یا فرانسوی خود، حداقل به سطح ۵ CLB برسید. CLB یک معیار سنجش زبان است که توسط دولت کانادا استفاده می‌شود و سطح ۵ CLB معادل کسب نمره‌ی ۵ در زمینه‌های speaking، listening و writing  و کسب نمره‌ی ۴ در زمینه‌ی reading آیلتس است.

اگر نتوانید الزامات مربوط به مهارت‌های زبانی را برآورده سازید، درخواست شما رد خواهد شد.

شما پس از شرکت در آزمون زبان می‌توانید به مدت ۲ سال از مدرک آن استفاده کنید، اما پس از گذشت ۲ سال آزمون شما فاقد اعتبار خواهد شد.

  1. برای پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا تا قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار، به چه مقدار پول نیاز دارم؟

مبلغ موردنیاز شما برای تأمین هزینه‌هایتان به این بستگی دارد که چند نفر از اعضای خانواده‌تان را همراه با خود به کانادا می‌آورید. این مبلغ برای فردی که متقاضی ویزا است، حدود ۱۳هزار دلار بوده و به ازای هر عضو از خانواده‌اش که همراه با او به کانادا می‌آیند، حدود ۳۰۰۰ دلار به این مبلغ اضافه خواهد شد.

در برخی از موارد، سازمانی که از شما حمایت می‌کند ممکن است مبلغ اضافه‌ای را در اختیارتان قرار دهد تا با کمک آن بتوانید در ابتدای ورود به کانادا هزینه‌های زندگی‌تان را تأمین کنید.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.