صفحه اصلی / اقتصادی / هشدار وزیر راه و شهرسازی به بانک‌ها / تسیهلات ۳۶۰ هزار میلیاردی را ندهید جریمه می‌شوید
هشدار وزیر راه و شهرسازی به بانک‌ها / تسیهلات ۳۶۰ هزار میلیاردی را ندهید جریمه می‌شوید

هشدار وزیر راه و شهرسازی به بانک‌ها / تسیهلات ۳۶۰ هزار میلیاردی را ندهید جریمه می‌شوید

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ چنانچه بانک‌ها تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی را پرداخت نکنند مشمول جریمه 20 درصد مالیاتی می‌شوند و این موضوع به تمام بانک‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کسب وکار، رستم قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفیت پایین ساخت و ساز در کشور اظهار داشت: در حوزه ساخت و ساز در کشورمان کیفیت خوبی ندارد و باید کیفیت نظارت آموزش و ساخت و مصالح را افزایش دهیم.

وی با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر که نیاز به بازسازی پیدا کرده‌اند ادامه داد: بخشی از مسکن مهر توسط تعاونی‌ها ساخته شده است که بر عملکرد این تعاونی‌ها نظارت کافی وجود نداشته است ما به عنوان دولت موظفیم که سطح نظارت را افزایش دهیم البته مسکن مهر مزایایی داشته که باید از تجربه‌های خوب این پروژه استفاده کنیم و معایب آن را هم در نظر بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسکن مهر باقیمانده در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که اتمام هر چه سریعتر آن را در دستور کار داریم.

وی افزود: همچنین ۱۶۰ هزار واحد مسکن ملی هم در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است.

قاسمی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن گفت: امروز فرصت سبیار خوبی برای خانه‌دار شدن مردم ایجاد شده و بلافاصله پس از شروع کار در وزارتخانه مساله بانک زمین را ابلاغ کردیم به طوری برای ۹۰۰ شهر بانک زمین فراهم شده است و تا یک ماه آینده بانک زمین برای کل کشور تکمیل می‌شود و برای چهار میلیون متقاضی این طرح، زمین پیش بینی خوهیم کرد.

وی گفت: درحال حاضر ثبت نام برای ۵۰۰ شهر در سامانه ثمن بازگشایی شده که تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند اگر به بازگشایی یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهر در سامانه ثمن برسیم، چهار میلیون متقاضی تکمیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در گام اول ساخت دو میلیون واحد مسکونی آغاز می‌شود و در گام بعدی دو میلیون دیگر ار شروع می‌کنیم گفت: برای انجام گام اول تامین زمین در حال تکمیل است.

قاسمی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون بانک‌ها در سال جاری باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن اختصاص دهند گفت: این قانون دایمی هفته پیش به تمام بانک‌ها ابلاغ شده و هر سال بر اساس تورم سقف آن بالا می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ چنانچه بانک‌ها تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی را پرداخت نکنند مشمول جریمه ۲۰ درصد مالیاتی می‌شوند و این موضوع به تمام بانک‌ها ابلاغ شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.