صفحه اصلی / اسلایدر / بورس را باید بلندمدت دید/ قیمت‌گذاری دستوری روی اعتماد سهامداران تاثیر دارد
بورس را باید بلندمدت دید/ قیمت‌گذاری دستوری روی اعتماد سهامداران تاثیر دارد

بورس را باید بلندمدت دید/ قیمت‌گذاری دستوری روی اعتماد سهامداران تاثیر دارد

کسب و کار نیوز- مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در صحن علنی مجلس اعلام کرد مهمترین برنامه سازمان، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰، جلسه‌ای در صحن علنی مجلس در حال برگزاری است. در این جلسه که با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برگزار می‌شود، نمایندگان در مورد شرایط فعلی بازار سرمایه توضیحاتی را از احسان خاندوزی و مجید عشقی خواسته‌اند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در همین رابطه اعلام کرد : « تقریبا کم تر از یک ماه است که در سازمان بورس هستیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بهبود وضعیت و ایجاد ثبات در بازار انجام شده است. مهم‌ترین ماموریت ما در بازار بحث ایجاد ثبات و بازسازی اعتماد از دست رفته سهامداران است.عشقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مهمترین برنامه ریاست فعلی را حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت دانست و گفت که بورس جایی نیست که وجوه مورد نیاز و لازم خود را در مدت یک ماه سرمایه‌گذاری کرده و سپس خارج شویم. او تاکید کرد که بازار را باید به دید بلندمدت دید.

وی افزود : «روند سودآوری شاخص در بلندمدت مشکلی ندارد اما نوسانات کوتاه‌مدت سرمایه گذاران را اذیت می‌کند و با برنامه‌ریزی‌های درست قابل مدیریت است. »عشقی همچنین تاکید کرد : «تامین مالی تولید نقش اساسی است که از این جهت مهم است که منافع بلندمدت و سودآوری بلندمدت شرکت‌ها را تامین می کند و باعث می‌شود سرمایه‌‍گذاران از این محل سود ببرند.»

رئیس بورس گفت: « تا سال گذشته کمتر از صد هزار نفر فعال بورسی داشتیم و سامانه‌های نظارتی و معاملاتی برای این تعداد بود. در حال حاضر فعالان بازار سرمایه میلیونی هستند و استقبال از عرضه‌ها زیاد است. بنابراین نیازمندیم برخی سامانه‌ها را بروز کنیم که این کار در حال تکمیل است.»عشقی همچنین در پایان صحبت‌های خود در صحن علنی مجلس تشریح کرد: « قیمت‌گذاری دستوری در برخی صنایع وجود دارد و بر اعتماد سهامداران موثر است.» او همچنین گفت که در طول یک ماه گذشته جلسات متعددی با حقوقی‌ها داشتیم و خواستیم در هیجانات منفی، فروش‌های خود را کنترل نمایند واقعیت این است که همین شرکت‌های حقوقی بخش عمده بازار را در تملک دارند و اصلا منطقی نیست که بازار را تخریب کنند.»

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.