صفحه اصلی / اقتصادی / آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه لوازم خانگی در پاکستان
آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه لوازم خانگی در پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه لوازم خانگی در پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام برنامه ریزی برای افزایش تجارت پنج میلیارد دلاری ایران و پاکستان تا دو سال آینده گفت که ایران می‌تواند در حوزه‌های لبنیات و لوازم خانگی در پاکستان سرمایه‌گذاری کند.

رضا فاطمی امین در حاشیه افتتاحیه نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور بزرگ و مهم در منطقه هستند، تصریح کرد: متاسفانه این دو کشور روابط اقتصادی مناسبی ندارند. در جلسه امروز توافق شد حجم روابط اقتصادی دو کشور تا دو سال آینده پنج برابر وضعیت کنونی شود و به ۵ میلیارد دلار برسد و تا سه ماه آینده مشکلات و موانعی که در توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور وجود دارد برطرف شود.

وی با تاکید بر اهمیت روابط با همسایگان برای دولت سیزدهم نیز گفت: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل هستند و می‌توانیم علاوه بر مبادلات کالا در سرمایه‌گذاری مشترک فعالیت کنیم.

به گفته این مقام مسئول ایران می‌تواند در حوزه‌های لبنیات و لوازم خانگی سرمایه‌گذاری کند و علاوه بر این تبادلات بین دو کشور را به تبادلات منطقه‌ای توسعه دهد.

فاطمی امین افزود: مهم‌ترین مانع پیش از این اراده بود، اما در حال حاضر این اراده بین دو کشور وجود دارد. مثلا طی دو ماه گذشته ترانزیت کامیون‌های پاکستانی در ایران عملیاتی شد که نشان دهنده اراده دو کشور برای توسعه روابط است.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه در دو کشور موانعی وجود دارد، تصریح کرد: در این راستا توافق شد در ایران مرکزی به عنوان نقطه تماس و مرکز مشابهی در پاکستان ایجاد شود و تا سه ماه آینده موانع را مورد به مورد بررسی و رفع کند.

افزایش ۵ میلیارد دلاری تجارت با پاکستان در دستور کار

فاطمی‌امین همچنین در افتتاحیه نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان که با حضور وزیر شهرسازی کشور پاکستان برگزار شد از انجام مذاکرات برای هموار شدن مسیر تجارت میان دو کشور خبر داد و گفت: ایران آمادگی رفع موانع تجارت با پاکستان را دارد تا روابط اقتصادی دو کشور ارتقا پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری شرکای پاکستانی در ایران، وعده داد که تا سه ماه آینده مشکلات تجاری رفع و شرایط برای توسعه تجارت فراهم شود.

در ادامه این نشست، عبدالرزاق داوود، مشاور نخست وزیر در امور بازرگانی، تولید و سرمایه گذاری پاکستان نیز با تاکید بر اینکه کشور پاکستان خواهان پیشرفت در تجارت با ایران است، تصریح کرد: تشکیل این کمیته آغازگر حل مشکلات دو کشور در حوزه تجاری خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه پاکستان خواهان پیشرفت و گسترش روابط در زمینه‌های مختلف تجاری از جمله حمل و نقل کالا، تهاتر محصولات، کاهش تعرفه‌ها و ایجاد بازارچه‌های مرزی در مسیر تجارت آزاد است، گفت: طی سال‌های گذشته در خصوص همکاری استراتژیک برنامه ریزی‌ها و توافقاتی انجام شد، اما تاکنون محقق نشده است. این در حالی است که ظرفیت‌های بسیاری در ایران و پاکستان وجود دارد و دو کشور در زمینه مبادلات تجاری مکمل یکدیگر هستند. بنابرلین برای توسعه همکاری‌ها باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.