صفحه اصلی / اسلایدر / پیش‌بینی قیمت دلار امروز شنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۰ /دلار تا کجا گران می‌شود؟
پیش‌بینی قیمت دلار امروز شنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۰ /دلار تا کجا گران می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز شنبه پانزدهم آبان ۱۴۰۰ /دلار تا کجا گران می‌شود؟

کسب و کار نیوز- قیمت دلار امروز شنبه پانزدهم آبان شانس زیادی برای افزایش قیمت دارد، اما تا کجا؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، قیمت دلار هفته گذشته بالاخره تکان خورد و از نوسان‌های محدود و کسل‌کننده یک‌ماهه‌اش، فاصله گرفت. همه چیز از روز چهارشنبه شروع شد. روزی که بازار نسبت به تنش‌های دریایی ایران و آمریکا واکنش نشان داد و با رسیدن به یک قدمی کانال ۲۸ هزار تومان، از سقف یک‌ماهه خود فراتر رفت.

نرخ دلار نهایتا روز پنجشنبه تحت تاثیر از سیگنال‌های مثبت برجامی، تقریبا همه سنگر‌های فتح شده را به‌راحتی از دست داد و تا محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. روز جمعه سیگنال جدیدی به بازار تزریق نشد اما شاید روند امروز به موارد زیر ارتباط داشته باشد. این‌طور که پیداست دلار امروز شنبه پانزدهم آبان شانس زیادی برای رشد قیمت دارد.

قیمت دلار روز چهارشنبه هفته قبل به بالاترین سطح یک ماه اخیر خود رسید. اسکناس آمریکایی در پایان معاملات آن روز ۲۷ هزار و ۹۷۰ تومان قیمت خورد و به یک قدمی کانال ۲۸ هزار تومان رسید. پاره شدن افسار دلار، بی‌ارتباط به ماجرای دریای عمان و تنش‌های ایران و آمریکا نبود. اگرچه روز پنجشنبه و درپی مشخص شدن تاریخ دقیق مذاکرات هسته‌ای دلار تاحدودی عقب‌نشینی کرد، اما با شکستن سقف دلار طی هفته‌های اخیر، جو روانی بازار همچنان صعودی است و همین مسئله می‌تواند باعث افزایش قیمت دلار درجریان معاملات امروز باشد.

روند صعودی دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی یکی از راه‌های پیش‌بینی روند این اسکناس در معاملات روز بعدی است. دیروز جمعه، دلار در اولین معاملات پشت‌خطی یا فردایی، ۲۷ هزار و ۷۴۰ تومان ارزش داشت و رفته‌رفته، به قیمت آن اضافه شد. ساعت ۱۰ شب که معمولا شاهد آخرین معاملات پشت‌خطی هستیم دلار بالاتر از محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رد و بدل شد. این عدد از آخرین نرخ دلار در معاملات رسمی حدود ۱۰۰ تومان بیشتر بود و به‌این ترتیب برای ساعات اولیه خرید و فروش‌های امروز شنبه پانزدهم آبان می‌توانیم انتظار افزایش قیمت دلار در بازار آزاد را داشته باشیم.

دلار تا کجا گران می‌شود؟

قیمت دلار احتمالا معاملات امروز را در مسیر صعودی آغاز می‌کند، اما اسکناس آمریکایی تا کجا امکان گران شدن دارد؟ آن‌هایی که منتظر افزایش قیمت دلار هستند، یکی دو موضوع را مزاحم این اتفاق می‌دانند. اولین موضوع به مذاکرات هسته‌ای بر‌می‌گردد. مشخص شدن تاریخ دور جدید مذاکرات ایران و ۴+۱، روز پنجشنبه ۳۰۰ تومان از ارزش دلار کم کرد و حداقل برای کوتاه‌مدت، احتیاط معامله‌گران بازار را افزایش می‌دهد. نکته دوم به عملکرد دولت ارتباط دارد. اگر بگوییم دولت سیزدهم در بازار ارز کانال ۲۸ هزار تومان را خط قرمز می‌داند، خیلی بیراه نگفتیم. چرا؟ از زمان روی کار آمدن دولت جدید دوبار شاهد قدم گذاشتن دلار در کانال ۲۸ هزار تومان بودیم و هربار با مُسکن‌های موقت، جلو رشد قیمت‌ها در بازار ارز گرفته شده است. خیلی‌ها می‌گویند عبور دلار از کانال ۲۸ هزار تومان زمینه‌ساز ملاقات با کانال ۳۰ هزار تومان می‌شود. از همین رو برخی از معامله‌گران بازار تصور می‌کنند فعلا، دلار توانایی عبور از مرز ۲۸ هزار تومان را ندارد و اسکناس آمریکایی نهایتا می‌تواند تا یک قدمی این کانال خودش را بالا بیاورد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.