صفحه اصلی / اقتصادی / آغاز عملیات اجرایی طرح جهش مسکن در سمنان
آغاز عملیات اجرایی طرح جهش مسکن در سمنان

در جریان سفر هیات دولت انجام شد

آغاز عملیات اجرایی طرح جهش مسکن در سمنان

امروز همزمان با سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان سمنان، عملیات اجرایی ۱۵۰۰ واحد مسکونی طرح جهش تولید و تامین مسکن توسط رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

امروز در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی ـ رییس جمهور ـ که شش تن از وزرا و دو تن از معاونان وزیر شامل وزرای بهداشت، کشاورزی، راه و شهرسازی، صمت، دادگستری، کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون امور زنان و خانواده، او را همراهی می‌کنند عملیات اجرایی ۱۵۰۰ واحد طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) توسط رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این مراسم با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن که یک ماه بعد از تصویب توسط رییس‌جمهوری ابلاغ شد، مزیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن، شرایط استثنایی برای خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه فراهم می‌کند. بر اساس این طرح، زمین ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و درعین حال، تسهیلات بسیار مناسبی از سوی بانک مرکزی برای اجرای طرح تعیین شده است. بر اساس قانون، پیش‌بینی شده تا ۳۶۰ هزار میلیاردتومان در سال برای اجرای نهضت ملی مسکن اختصاص یابد و بانک‌ها متعهد به پرداخت آن هستند.

قاسمی افزود: در مورد ساخت امکانات خوبی در کشور وجود داشته و در خصوص مواد و مصالح کمبودی وجود ندارد و به همین خاطر شرایط برای تولید مسکن مناسب است.

به گفته وی، در توافق با استاندارسمنان، مقرر شد تا چنانچه تامین زمین انجام بشود به این تعداد افزوده شود.

بنابراین گزارش، اعتبارات لازم برای ساخت این واحدهای مسکونی از محل آورده های متقاضیان تامین می شود. پروژه مذکور در بخش صنعتی ساز مسکن مهرسمنان واقع شده است. در این بازدید همچنین پیمانکاران به بیان مشکلات خود پرداختند.

وزیر راه و شهرسازی شب گذشته با استقبال مسوولان استانی برای افتتاح و بازدید از چند طرح‌ از مسیر زمینی وارد سمنان شده بود.

در جریان سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به سمنان، افتتاح فاز یک محور سمنان-فیروزکوه به طول ۱۰ کیلومتر، کلنگ‌زنی قطعه دوم این محور به طول ۲۷ کیلومتر، ملاقات با نماینده ولی‌فقیه در استان، شرکت در جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل، بازدید از پروژه سوانح و سوختگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بازدید از پل شهرک صنعتی، بازدید از پل شهید ترحمی و کمربندی سمنان، بازدید از محور سرخه-سمنان و شرکت در شورای اداری شهرستان سمنان پیش‌بینی شده است.

وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ثمن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به ثبت‌نام متقاضیان مسکن، اقدام کرد. متقاضیان واقعی می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir با داشتن چهار شرطِ تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. تا روز ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۵۱ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) ثبت‌نام کرده‌اند و نام‌نویسی تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.