صفحه اصلی / اصناف / معاونت صنایع، مسئول تنظیم بازار شد
معاونت صنایع، مسئول تنظیم بازار شد

معاونت صنایع، مسئول تنظیم بازار شد

کسب و کار نیوز- مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: به تازگی معاونت صنایع به موضوع قیمت‌ها ورود کرده و تقریبا موضوع تنظیم بازار در این بخش مدیریت می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محسن صفدری مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت با اشاره به اجرای طرح رصد و پایش کل زنجیره تولید در وزارت صمت گفت: آقای فاطمی امین از زمانی که در وزارت صمت مستقر شدند دغدغه بازار و تامین بازار را دارد؛ بازار به عنوان مصرف کننده محصولاتی تولیدی اگر خللی در فرایند توزیع و پخش داشته باشد می‌تواند به بخش تولید صدمه وارد کند، متقابلا تولید هم در صورتی که مشکلی داشته باشد می‌تواند با بازار آسیب وارد کرده و باعث ایجاد مشکل برای مردم شود. تولید، توزیع و فروش تا سفره مردم باید زنجیره کاملی با حلقه‌های مختلف در نظر گرفته شود. این موضوع به صورت کامل در سامانه جامع تجارت دیده شده است.

او تصریح کرد: به صورت آزمایشی برخی اقلام و‌ کالا‌ها از ابتدا تا انتها در چرخه سامانه تجارت ثبت  و اعلام خواهند کرد که چقدر مواد اولیه و بر چه اساسی دریافت کردند، چقدر کالا تولید کردند، چقدر کالا در شبکه توزیع شده و در نهایت به بخش مصرف کننده هم خواهیم رسید و بررسی‌ها انجام خواهد شد. نتیجه این ثبت زنجیره رصد بابار خواهد بود تا اگر اخطاری از سمت بازار یا هر بخش دیگری دیدیم بدانیم که چه اتفاقی در سایر بخش‌ها مثل بخش تولید افتاده است ممکن است کمبود مواد اولیه باعث ایجاد اختلال در بازار باشد.

صفدری ادامه داد: به عبارتی سرچشمه مشکلات مشخص می‌شود و می‌توانیم سراغ آن برویم، ممکن است قیمت گذاری اشکال داشته باشد یا بازار کشش افزایش قیمت را نداشته باشد. وزارت صمت به عنوان تنطیم گر وظیفه دارد تامین مواد اولیه را پوشش داده و قیمت مواد اولیه و هزینه تولید را کاهش دهد.

مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت تصریح کرد:  هنوز در انتخاب اقلام به جمع بندی نرسیده‌ایم، اما به تازگی معاونت صنایع به موضوع قیمت‌ها ورود کرده و تقریبا موضوع تنظیم بازار در این بخش مدیریت می‌شود. به صورت عملیاتی معاونت امور صنایع و دفاتر تخصصی متولی موضوع بازار شدند. ما وظیفه داریم از ابتدا تا انتهای زنجیره را رصد کرده و بخشنامه‌ها و ابلاغیه ها را مدیریت کنیم تا مردم از این فرآیند منتفع شوند.

او بیان کرد: اسم کنترل قیمت نمی‌توان روی آن گذاشت شاید بهتر است آن را تامین نیاز اقشار جامعه با قیمت‌های مناسب بنامیم. ما وظیفه داریم اگر در تولید، قیمت تمام شده بالا رفت، از همان ابتدای زنجیره قیمت را مدیریت کنیم تا هم تولید کننده زیان نبیند و هم کالا با قیمت تمام شده مناسب به دست اقشار جامعه برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.