صفحه اصلی / اجتماعی / اشتغا‌ل‌زایی بنیاد برکت در ۱۲ هزار روستای کشور
اشتغا‌ل‌زایی بنیاد برکت در ۱۲ هزار روستای کشور

ترکمانه در سومین گردهمایی مجریان و تسهیل‌گران خبر داد:

اشتغا‌ل‌زایی بنیاد برکت در ۱۲ هزار روستای کشور

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اشتغا‌ل‌زایی این بنیاد در 12 هزار روستای کشور خبر داد.

محمد ترکمانه که در سومین گردهمایی مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در سراسر کشور سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: با ورود به ۴ هزار روستای جدید در سال جاری، تعداد روستاهای تحت پوشش بنیاد برکت در مجموع به ۱۲ هزار روستا رسیده است.
وی با اشاره به برگزاری سومین گردهمایی مجریان بنیاد برکت اظهار داشت: مجریان و تسهیل‌گران، حکم شبکه اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد را دارند و نمونه چنین شبکه‌ای در کشور وجود ندارد.
مدیرعامل بنیاد برکت خطاب به مجریان و تسهیل‌گران شرکت کننده در این گردهمایی تصریح کرد: شما رهبران پیشرفت در منطقه هستید و منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را محقق می‌کنید.
ترکمانه با تاکید بر توانمندسازی جوامع محروم از طریق اشتغال‌زایی گفت: از ابتدای ورود بنیاد به حوزه اشتغال‌زایی تاکنون ۱۵۰ هزار طرح اجتماع‌محور در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور اجرا شده که ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای ۴۵۰ هزار نفر را به دنبال داشته است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد تا پایان سال به ۲۰۰ هزار طرح خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شده در سال جاری مربوط به رسته کشاورزی، ۴۰ درصد خدمات و ۱۸ درصد صنعتی است. همچنین ۲۰ هزار طرح به بانوان اختصاص داشته است.
ترکمانه در تشریح اهداف برگزاری سومین گردهمایی مجریان بنیاد برکت بیان کرد: مرور سیاست‌های کلی بنیاد برکت، بررسی عملکرد بنیاد در راستای سیاست‌های سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ارزیابی کارکرد مجریان و تسهیل‌گران، تعیین و تدوین استراتژی بنیاد تا پایان سال و انتقال متقابل تجربیات از جمله اهداف این گردهمایی است.


مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اظهار امیدواری برای گسترش شبکه مجریان و تسهیل‌گران خاطرنشان کرد: برنامه‌ای را در دستور کار داریم که تا پایان سال ۱۴۰۱ زنجیره کامل اشتغال و تولید توسط این شبکه ایجاد شود.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین افتخار بنیاد برکت کار کردن با مردم است و باید مردم را هر چه بیشتر درگیر و شریک امور کرد. در همین راستا، برای سال آینده به دنبال جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین هستیم.
ترکمانه همچنین از مجریان و تسهیل‌گران خواست که با تمرکز بیشتر بر روی الگوی اشتغال‌زایی «آسمان» (آیین‌‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) باعث رونق هر چه بیشتر تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های توسعه کارآفرینی در روستاها و مناطق محروم کشور شوند.
گفتنی است، ۹۳ نفر از مجریان و تسهیل‌گران اشتغال‌زایی بنیاد برکت در این گردهمایی سه روزه حضور دارند و به تبادل تجربه‌های خود می‌پردازند. همچنین در این گردهمایی از مجریان برگزیده تقدیر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.