صفحه اصلی / اصناف / برندها / توانایی شناسایی بهترین شیرآلات ساختمانی را کسب کنید!
توانایی شناسایی بهترین شیرآلات ساختمانی را کسب کنید!

توانایی شناسایی بهترین شیرآلات ساختمانی را کسب کنید!

شیرآلات یکی از مهم‌ترین تجهیزات ساختمانی است که خرید آن در عین سلیقه ای بودن، جنبه های فنی نیز دارد. علاوه بر قیمت شیرآلات امروزی که تفاوت چشمگیری با تولیدات قدیمی دارد، شیرآلات جدید از لحاظ زیبایی، کارایی و صرفه‌جویی در مصرف آب نیز بهبود یافته اند. به طور کلی می­‌توان گفت انقلابی در صنعت شیرآلات ساختمانی به وجود آمده که به کمک پیشرفت تکنولوژی ممکن شده است. حاصل این انقلاب ساخت شیرآلاتی متنوع و کارآمد است که با سلیقه و کاربرد مورد نظر کاربران هماهنگی دارد. اگر شما نیز برای پروژه­‌های بزرگ و کوچک‌­تان به انواع شیرآلات نیاز دارید و یا به فکر خرید شیرآلات بهداشتی برای منزل و محل کارتان هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در این راهنمای خرید شیرآلات ضمن بررسی انواع شیرآلات بهداشتی، یک فروشگاه اینترنتی شیرآلات متفاوت که توسط یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان شیرآلات راه اندازی شده را نیز معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

یک راهنمای خرید شیرآلات با فراهم آوردن چک لیستی از نکات مهم برای انتخاب شیرآلات استاندارد و با کیفیت، فرایند خرید را ساده می کند. علاوه بر قیمت شیرآلات، نوع آبکاری، زیبایی، دوام و جنس شیرآلات، عواملی مانند گارانتی شیرآلات و کاربرد شیرآلات مورد نظر نیز در تصمیم گیری تأثیرگذار است. همچنین توجه به امکان نصب آسان شیرآلات می تواند دردسرهای نصب را کاهش دهد.

هنگام خرید شیرآلات ساختمانی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

امروزه نقش شیرآلات در کاهش مصرف آب خصوصاً در کشورهای کم آبی مانند ایران پررنگ تر شده است. بنابراین اگرچه برای خرید شیرآلات، فاکتورهایی نظیر زیبایی، جنس مواد اولیه، گارانتی و قیمت شیرآلات حائز اهمیت است، بهینه سازی مصرف آب نیز نباید فراموش شود. با توجه به زندگی مدرن، افزایش جمعیت و کمبود منابع آب انتخاب شیرآلاتی که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اما این فاکتور معمولاً نادیده گرفته شده و حتی برخلاف آن عمل می شود؛ چراکه بسیاری از کاربران تصور می کنند که شیرآلات کم مصرف باعث کاهش فشار آب می شوند. در صورتی که این باور اشتباه است! مهمترین عاملی که در شیرآلات کم مصرف باعث مصرف بهینه آب می گردد سرشیر کاهنده مصرف آب است. طراحی داخلی پرلاتور یا کاهنده به صورتی است که باعث ورود هوا به میان جریان آب می شود و با ثابت نگه داشتن حجم جریان خروجی آب، فشار آب را حفظ می کند. پس می توانید با خیال راحت شیرآلات کم مصرف مورد نظر خود را خریداری نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر جهت خرید شیرآلات استاندارد می توانید به راهنمای خرید شیرآلات مراجعه نمایید.

انواع شیرآلات ساختمانی

انواع شیرآلات براساس کاربرد آن­‌ها به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  • شیر روشویی
  • شیر توالت (دستشویی)
  • شیر حمام
  • شیر ظرفشویی

شیر روشویی

شیر روشویی را باید پرمصرف­‌ترین نوع شیرآلات بعد از شیر ظرفشویی برشمرد و از نظر کاربرد به انواع شیر روشویی متحرک، شیر روشویی پایه بلند و شیرآلات روشویی رایج تقسیم‌­بندی می‌­شود. شیر روشویی امروزه در انواع طرح‌­ها و مدل‌­ها در بازار موجود است و روز به روز بر تنوع آن افزوده می­‌شود. قیمت انواع شیر روشویی لوکس با توجه به وزن بالاتر و مکانیزم عملکرد پیچیده تر بیشتر است. با توجه به پر استفاده بودن این نوع شیرآلات در منازل و ساختمان‌­ها، انتخاب محصول با کیفیت و استاندارد در کنار به صرفه بودن قیمت شیر روشویی باید در نظر گرفته شود.

یک شیر روشویی به رنگ کروم

شیر توالت (دستشویی)

شیر توالت نیز یکی از مهم ترین شیرآلات موجود در هر خانه یا محیط بیرون خانه است است و علاوه بر کیفیت، زیبایی آن نیز اهمیت دارد. شیر توالت معمولا در دو نوع اهرمی و کلاسیک عرضه می­‌شود و از نظر محل نصب می‌­تواند توکار یا روکار باشد. قیمت شیرآلات توالت نیز بسته به وزن، محل نصب و رنگ آن متفاوت است. جهت همخوانی رنگ شیر توالت و شیلنگ توالت نیز انواع شیلنگ در طرح ها و رنگ های گوناگون در فروشگاه های اینترنتی و مغازه ها موجود است.

شیر حمام

انواع شیر دوش حمام در دو نوع روکار و توکار به بازار ارائه و با توجه به فضای حمام و سلیقه افراد خریداری می شود. علاوه بر دسته بندی بر اساس محل نصب، با پیشرفت تکنولوژی انواع شیر حمام ترموستاتیک، دیجیتال و هوشمند نیز تولید شده است. قیمت این نوع شیرآلات حمام نسبت به انواع شیر حمام معمولی بسیار بیشتر است و بودجه بالاتری برای خرید آن مورد نیاز است. البته در رنج قیمتی متوسط نیز امکان خرید شیر حمام خاص و جذاب وجود دارد.

شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

شیر ظرفشویی پرکاربردترین شیرآلات در منزل است. شیر آشپزخانه به دلیل جلوی دید بودن از نظر زیبایی اهمیت بیشتری نسبت به سایر انواع شیرآلات دارد؛ به خصوص در منازل مدرن که آشپزخانه غالبا شکل جزیره دارد و اتاق پذیرایی دید گسترده‌ای از فضای آشپزخانه دارد. بنابراین با توجه به پرکاربرد بودن شیر ظرفشویی و نیز اهمیتی که زیبایی آن دارد، در زمان انتخاب باید وسواس و دقت ویژه‌­ای صرف شود. شیر ظرفشویی به طور کلی به ۶ دسته شیرآلات شاوری و شیر ظرفشویی فنری، شیر آشپزخانه دو منظوره، شیرآلات لمسی، دیجیتال و شیرآلات رایج (چه اهرمی و چه کلاسیک) تقسیم می­‌شود.

یک شیر ظرفشویی به رنگ کروم

قیمت شیرآلات ساختمانی

قیمت شیرآلات ساختمانی به عوامل متعددی بستگی دارد: از جنس و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات تا گارانتی. در هنگام خرید شیرآلات ساختمانی با تولیدکننده­‌های متفاوتی مواجه خواهید شد که قیمت محصولات هر کدام متفاوت است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چطور بهترین شیرآلات را از میان تمام شیرآلات ساختمانی موجود در بازار انتخاب کنید؟ با در نظر داشتن بودجه خود حتماً این فاکتورها را بررسی نمایید:

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

برای خرید شیرآلات به کجا مراجعه کنید؟

یکی از تولیدکنندگان قدیمی شیرآلات ساختمانی در ایران، شرکت شیرآلات کاویان هم افزا با برند شیرآلات کاویان است. این شرکت به تولید شیرآلات کم مصرف، خاص و غیر کپی می پردازد که طراحی آن ها توسط تیم طراحی مستقر در کارخانه انجام می شود. محصولات کاویان ۵ سال گارانتی دارد و بسیاری از مدل های شیرآلات کاویان مانند مدل تیدا، توکا و… به ثبت رسیده اند. جهت اطلاع از قیمت شیرآلات ساختمانی و مشاهده مدل های خاص به فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان سر بزنید. نکته جالب در مورد این فروشگاه آنلاین داستان تولید هر یک از مدل ها و مقالات تخصصی و جامع در مورد شیرآلات بهداشتی از جمله راهنمای خرید شیرآلات، روش های تمیز کردن و رسوب زدایی شیرآلات بدون آسیب رساندن به آبکاری، روش تعمیر شیر اهرمی در منزل و … است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.