صفحه اصلی / اسلایدر / در مهرماه کدام کالاهای خوراکی بیشترین افزایش قیمت را داشته اند؟
در مهرماه کدام کالاهای خوراکی بیشترین افزایش قیمت را داشته اند؟

در مهرماه کدام کالاهای خوراکی بیشترین افزایش قیمت را داشته اند؟

کسب و کار نیوز- ماهی قزل‌آلا با ۱۴.۰ درصد و کنسرو ماهی تن با ۱.۶ درصد در گروه گوشت و فرآورده‌های آن، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، در مهر ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۹.۷ درصد، ماکارونی با ۴.۷ درصد و شیرینی خشک با ۳.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام ماهی قزل آلا با ۱۴.۰ درصد و کنسرو ماهی تن با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه گوشت گوسفند و مرغ ماشینی با ۰.۵- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ ماشینی با ۱۶.۸ درصد، پنیر ایرانی پاستوریزه با ٩.٢ درصد و ماست پاستوریزه با ۶.۶ درصد بوده است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ۲۱.۲ درصد و خربزه با ١٧.٣ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه انار با ٩.٢- درصد و پرتقال با ۶.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به فلفل دلمه‌ای با ۲۲.۷ درصد، کدو سبز با ۱۶.۵ درصد و گوجه فرنگی با ۱۴.۲ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ١٩.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ۱۶.۰ درصد و سس گوجه فرنگی با ٨.٠ درصد می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.