صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چهارمین انقلاب صنعتی در حال رخ دادن است
چهارمین انقلاب صنعتی در حال رخ دادن است

چهارمین انقلاب صنعتی در حال رخ دادن است

کسب و کار نیوز- چندین دهه از اولین و دومین انقلاب‌های صنعتی گذشته است؛ انقلاب‌هایی که باعث شکل‌گیری کارخانه‌ها، سیستم حمل‌ونقل و زیرساخت‌هایی شدند و به‌کلی جهان را تغییر دادند. در زمان حال هم شاهد سومین انقلاب صنعتی هستیم، اما بر اساس آنچه ال‌جی می‌گوید، انقلابی دیگر درراه است تا تحولی بزرگ در دنیا ایجاد کند. تحولی که به‌طورکلی فرهنگ‌های همکاری و تجربه‌ی مصرف‌کننده‌ها را در مقیاس جهانی دستخوش تغییرات زیادی خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، ال‌جی این تغییر را با تحول دیجیتالی فرایندهای تولید خود انجام می‌دهد که آغاز آن با تغییر شکل اساسی بزرگ‌ترین کارخانه‌ی لوازم‌خانگی رقم خورده است. پس از چهار سال و با صرف هزینه‌ی ۶۶۸ میلیون دلاری، ال‌جی بزرگ‌ترین واصلی‌ترین کارخانه‌ی لوازم‌خانگی خود در «چانگ‌ون» را به «پارک هوشمند ال‌جی» سازگار با محیط زیست تبدیل کرد. در فاز اول، کارخانه چانگ‌ون ۱، تولید یخچال‌ها و دستگاه‌های تصفیه آب را از این ماه آغاز خواهد کرد.

این تغییر دیجیتالی به‌طور چشمگیری اتوماسیون فرایندهای تولید لوازم‌خانگی آشپزخانه، از مونتاژ قطعات گرفته تا بسته‌بندی را افزایش می‌دهد. سیستم نظارت داخلی یکپارچه این اتوماسیون نیز با استفاده از پایگاه داده‌ی بسیار بزرگ و دانش یادگیری عمیق باعث تقویت روند تولید و بهبود کیفیت می‌شود. علاوه بر این، به لطف سیستم پیشرفته‌ی مدیریت مصرف انرژی و معماری ساختمان مقاوم در برابر زلزله، میزان مصرف انرژی و ایمنی کارخانه نیز تقویت‌شده است.

سیستم لاجستیک کارخانه نیز بهینه‌سازی شده تا بالاترین بهره‌وری ممکن را از طریق وسایل نقلیه‌ی مجهز به  ۵G و سیستم تأمین خودکار با فناوری‌های پیشرفته تضمین کند.

انبارهای هوشمند بدون نیروی انسانی و تسمه‌نقاله‌های با ارتفاع بلند، این تأسیسات نسل بعدی را قادر می‌سازد تا ظرفیت تولید خود را از ۲ به ۳ میلیون واحد در سال افزایش دهد.

پارک هوشمند ال‌جی (LG Smart Park) بر اساس پروسه‌ی طراحی ماژولار ال‌جی بهینه‌سازی شده که باعث کاهش چشمگیر زمان و هزینه‌های تولید می‌شود. طراحی ماژولار با ساده‌سازی و استانداردسازی قطعات برای تولید (مانند بلوک های LEGO) کمک می‌کند تا محصولات متنوع به بهینه‌ترین حالت ممکن تولید شوند. این کار نیز به ال‌جی اجازه می‌دهد تا مدت‌زمان لازم برای توسعه‌ی محصول جدید با توجه به نیازهای مشتری‌های مختلف را کاهش دهد.

برنامه‌ی ال‌جی برای پارک هوشمند خود، توسعه‌ی کارخانه به ۶ خط تولید متفاوت در دو ساختمان مجزاست که قرار است تا سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری برسد. هدف از این چشم‌انداز نیز توسعه و تقویت سیستم تولید لوازم‌خانگی باکیفیت در مقیاس جهانی و ارائه ارزش بیشتر به مشتریان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.