صفحه اصلی / اسلایدر / معرفی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی
معرفی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی

معرفی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی

کسب و کار نیوز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از هفته گذشته مجددا کارتابل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با وجود پایان مهلت قانونی در مهر ماه، اما امکان خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان وجود دارد و این زمان بار دیگر تا پایان سال تمدید خواهد شد، ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این است که همه خانوار‌ها فرصت داشته باشند تا پایان سال در سامانه ثبت نام کنند. این پیشنهاد احتمالا به دبیرخانه سران قوا  ارسال خواهد شد  و  در صورت تصویب هفته آینده اعلام عمومی می‌شود.

پیشنهاد تمدید مهلت باید در سران قوا بررسی شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم برای جلوگیری از ضرر‌های ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحد‌های مسکونی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند، افزود: طبق قانون هر خانواری که در این سامانه ثبت نام نکند، ساکن واحد خالی شناخته شده و از آن‌ها مالیات اخذ خواهد شد.

محمود زاده با بیان اینکه هفته گذشته  مجددا کارتابل  بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد حقیقی و حقوقی به کارتابل  سازمان امور مالیاتی در قالب لوح فشرده ارسال شده است، افزود:  پیش از این فایل را از طریق دیگری ارسال کرده بودیم که مورد قبول سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پیش از این یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی حقیقی به کارتابل سازمان امور مالیاتی ارسال شد که  سازمان اعلام کرد باید این فایل‌ها از طریق سیستم ارتباطی بین دو بخش ارسال شود که در آن زمان  این سیستم هنوز طراحی نشده بود، اما این بار لیست جدید را از این طریق ارسال کردیم.

محمود زاده یادآور شد:  یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تماما حقیقی بود، اما در لیست جدید بخش قابل ملاحظه‌ای از واحد‌ها مربوط به واحد‌های حقوقی است که بانک‌ها هم جزو این لیست هستند و  کل سیستم‌های حقوقی در قالب  پکیج در سامانه ثبت به عنوان خانه خالی معرفی شده اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد:  طبق متن قانون خانه های خالی  هر فردی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکند وزارت راه و شهرسازی این خانه را خالی در نظر می گیرد  و در نهایت به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد. او در پایان تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر بررسی های لازم را از تمامی افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده اند، انجام می دهد و تاکنون هم تعداد ثبت نام کنندگان در این سامانه در مقایسه با ابتدای سال افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.